Sandra Sterle bavi se procesima izvedbenih i multimedijalnih instalacija utemeljenih na strukturi eksperimentalnog filma. Izložba Prividi vremena fokusira se na njezinu kontinuiranu praksu biografskog istraživanja, arhiviranja i samoarhiviranja u linearnim i nelinearnim oblicima povezanima s dokumentacijom i pamćenjem. Umjetničin diskurs vrti se oko njezina odnosa s djedom te oblikuje nelinearnu filmsku strukturu instalacijskim cjelinama koje se mogu promatrati kao zasebni entiteti ili kao fragmenti koji međusobnim sastavljanjem tvore jednu cjelinu. Mogući sloj njezina dugoročnog projekta i trenutne izložbe jest pokušaj tumačenja vlastite umjetničke prakse kroz djedovu biografiju. (iz teksta Olivie Nițiș)
PROČITAJ VIŠE
Izložba je zamišljena kao intimni, umjetnički i kustoski hommage djelovanju prerano preminulog multimedijskog umjetnika Marijana Crtalića (1968. ̶ 2020.). Njegov umjetnički artikuliran aktivizam kontinuirano je reflektirao društveno-političke narative rodnog grada Siska. Kada danas imamo priliku vidjeti rad Marijana Crtalića, shvaćamo da taj rad predstavlja nezaobilazan i veoma konkretan doprinos valorizaciji i reaktualizaciji naslijeđa socijalizma, i to u smjeru aktivnog pregovaranja sa sadašnjošću, ali i kao temelj za svako kritičko promišljanje budućnosti. Izložba predstavlja tri kronološki odvojene umjetničke studije Marijana Crtalića, Darka Bavoljaka i Igora Grubića različitog pristupa interpretaciji kolektivne memorije industrijske baštine i njihovih aktera.
PROČITAJ VIŠE
**Izložba je produžena do 16. 4.**
Izložba otvara vrata iza scene pokazujući procese i određene faze konzervatorsko-restauratorskih zahvata na odabranim djelima moderne i suvremene umjetnosti. Rezultat je suradnje MSU Zagreb s ALUO i MG u Ljubljani na višegodišnjem projektu koji se temelji na zajedničkom radu hrvatskih i slovenskih muzeja i sveučilišta.
PROČITAJ VIŠE
„Gledajući iz aviona tokove rijeka, znao me zainteresirati crtež koji izvode rijeke u tlu kojim prolaze. Poneki dijelovi toliko su likovni da bi ih trebalo samo uokviriti i potpisati. Bila bi to naravno čista krađa, jer takvu sliku čine rijeka, tlo i sila teža. Autor je priroda.“
(V. Richter, Gravitacijski crtež, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, 2001.)
* Izložba se produžuje do 9. 7.
Od 15. prosinca 2022. umjetnička djela u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb postaju dostupna na dodir u sklopu projekta BEAM UP.
MSU Zagreb obogatio je izložbeni postav ciklusa „Zbirka kao glagol", čije su izložbe bazirane na fundusu Muzeja, ponudom za slijepe i slabovidne osobe koja je zanimljiva i videćim osobama. Taktilni doživljaj umjetničkih djela čiji su originali od neprocjenjivog značaja za hrvatsku suvremenu umjetnost sada je zastupljen taktilnim modelima, reljefima i replikama, uz legende na uvećenom i Braillevom tisku te audio deskripcije.
PROČITAJ VIŠE
Izložba Nam June Paik – In the Groove prikazuje ranu eksperimentalnu praksu pionira medijske umjetnosti Nama Junea Paika, koju karakterizira začudna dovitljivost i zaigrana kvaliteta. Poput televizijskog signala ili internetskog impulsa, njegov je revolucionarni multimedijski rad globalno odjeknuo u svijetu umjetnosti. Signali, paralele i refleksije u sličnom grooveu mogu se pronaći u hrvatskim i regionalnim umjetničkim djelima iz ovdašnjih muzejskih zbirki, korespondirajući s nekim od najzanimljivijih Paikovih radova.
PROČITAJ VIŠE
„Nikad ništa gotovo, nikad ništa završeno i savršeno“, Kožarićeva je rečenica koja mnogo govori o načinu na koji je pristupao činu stvaranja. Na isključivosti nije pristajao, stvaranje prepoznatljivog i definiranog stila nije ga zanimalo, radije je istraživao i eksperimentirao, koristio raznovrsne, često i netrajne materijale, intervenirao neočekivanim gestama na vlastita djela i iznova ih oživljavao. U njegovim procesualnim strategijama, Tanja Vujasinović, također kiparica, inspiraciju je pronašla još kao studentica, a poslije, posve spontano, stvaranju je pristupila na sličan, a opet drugačiji način. Opisat će to kao „hod kroz vrijeme u kojemu ista djela često prolaze i kroz nekoliko faza reinterpretacije i rekontekstualizacije, slijedom događaja potaknutih društvenim i osobnim situacijama koje sve manje proizvodim a sve više prepoznajem“.
PROČITAJ VIŠE
Katarina Zdjelar: , in the break, prva je samostalna izložba umjetnice Katarine Zdjelar (Beograd, 1979.) u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, koja će se predstaviti radovima: Not a Pillar not a Pile (Tanz für Dore Hoyer), 2017., AAA (Mein Herz), 2016., My Lifetime (Malaika); 2012.
PROČITAJ VIŠE
Tematska okosnica izložbe dvije su dominantne tendencije koje su obilježile noviju austrijsku umjetnost: radikalni performans i feminističko naslijeđe koje daje glas ušutkanima – ženama, queer osobama, doseljenicima, izbjeglicama i migrantima. Tridesetoro umjetnica, umjetnika i umjetničkih kolektiva u sedamdeset djela pokazuju kako se ranjivost tijela, koja se u austrijskoj umjetnosti pojavila još na početku 20. stoljeća, od kraja šezdesetih godina postala glavni medij radikalnih oblika političkog otpora.
PROČITAJ VIŠE
Izložba „Smijem se…“ posve je osoban izbor generacijskih, medijski heterogenih radova u kojima je ključan element humora, ironije ili vizualno-verbalne dosjetljivosti koja dovodi u pitanje ustaljene (vizualne) poretke.
PROČITAJ VIŠE