Političko-ideološka podjela Europe nakon Drugog svjetskog rata uzrokovala je nadmetanje kulturnih politika između dvaju „željeznom zavjesom“ odvojena bloka. U zemljama Istočnog bloka socijalistički realizam je bio jedini prihvatljiv oblik stvaralaštva te se nastojao suzbiti svaki pokušaj otklona od dominantnog smjera.
PROČITAJ VIŠE
U sklopu fotografske radionice AUTOPORTRET: INTIMNO U JAVNOM u studenom nastao je niz autoportreta polaznika i polaznica pod voditeljstvom Glorije Lizde.
PROČITAJ VIŠE
»Šuma To Go« samostalna je multimedijska izložba umjetnika Demirela Pašalića i Azre Svedružić koja predstavlja sljedeću fazu projekta SLUŠAJ ŠUME! kojeg autori od 2019. razvijaju u koprodukciji s Ganz novom kulturom promjene (https://www.slusajsume.com/). Dokumentarno eksperimentalnog pristupa, izložba nastaje terenskim istraživanjem, koristeći metodu prakse-kao-istraživanja, te se nominalno i suštinski formulira u 'šumu-za-ponijeti' referirajući se kako na instant-kulturu, tako i konkretno na deforestaciju šuma i degradaciju prirodnih staništa u našem lokalnom okruženju.
Muzej suvremene umjetnosti u suradnji s Goethe-Institutom Kroatien organizira izložbu Joseph Beuys: Tko ne želi misliti, leti van! kojom se priključuje obilježavanju 100. godišnjice rođenja Josepha Beuysa i programu #Beuys100.
PROČITAJ VIŠE
U duhu postmoderne epohe (a ne postmodernizma), kao u razdoblju podsistemske umjetnosti nesvršenog modernizma, Pino razvija praksu izvođenja društvenih simptoma. Pritom on ne koristi mainstream simboličke korpuse (npr. ideološkog znakovlja), već osobno traumatsko iskustvo života i rada u različitim društvenim sistemima koji su na bilo koji način gušili (ili guše) slobodu i prirodnost postojanja. Pritom poseže za opustošenim, ispražnjenim simbolima koji se odnose na žrtvu socijalne supresije profita (bez obzira na mjesto, vrijeme ili identitet počinitelja).
PROČITAJ VIŠE
Izložba se produžuje do 6. veljače
Barikadiranje ledenih ploča u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb prva je samostalna izložba koja obuhvaća umjetničke radove Olivera Resslera posvećene klimatskom slomu. Uređujući istoimenu publikaciju, Ressler je zapisao: „naša moć i odgovornost kao stanovnika Zemlje su društvena i kolektivna, a ne privatna i osobna“. Upravo o moći i potencijalu zajedničkih akcija za klimatsku pravdu progovara 59 izloženih radova, nastalih od 1994. do 2021. Izložba uključuje filmove, video-instalacije, fotografije, trokanalnu instalaciju sa zvukom, skulpture, transparente, crteže i jednu sliku.
PROČITAJ VIŠE
Kuća je kuća. Dom. Mjera. Otok. Iskustvo. Baština. Zajam. Nekretnina. Zajednica. Željeni životni objekt. Slika koja nikada nije ni postojala ili je samo najedanput bez traga nestala. No, što je kuća bez stanara? Naizgled, i dalje je kuća. Što se popisuje, arhivira, čuva i predstavlja kada nečiji privatni prostor postaje muzej? Koje spone vežu protokole dodira, brige i skrbi u prostoru privatne kuće i javne institucije?
On-line izložba i knjiga: https://anahusman.net/sintart14/
PROČITAJ VIŠE
Multimedijska izložba provest će vas kroz povijest stvaranja i tehnološki razvoj hrvatskih dokumenata i upoznati s nizom rješenja, usluga i tehnologija koje Agencija za komercijalnu djelatnost pruža u različitim sektorima na međunarodnom i domaćem tržištu, osiguravajući povjerenje i sigurnost milijuna ljudi
PROČITAJ VIŠE
Novo, sedmo po redu izdanje Device_art festivala umjetnosti, robotike i novih tehnologija u zagrebački Muzej suvremene umjetnosti ponovo donosi uzbudljiva iskustva i nove poglede na naprave, gadgete i strojeve koji nas okružuju, provociraju, smiruju i iritiraju. Otvorenje 23. 11. u 19 sati
PROČITAJ VIŠE
MSU gostuje na Zagrebačkom velesajmu s izložbom „Zagreb Većeslava Holjevca od 1952. do 1963.: Urbanistička vizija i arhitektonski dosezi“
Novi postav izložbe koja je izazvala toliki interes građana Zagreba, ali i drugih posjetitelja, da se već jednom "vratila" na program MSU nekoliko mjeseci nakon zatvaranja, može se posjetiti tijekom trajanja Interlibera u prostoru Paviljona 6 Zagrebačkog Velesajma.
PROČITAJ VIŠE