Gradski muzej Sisak kao i cijeli grad i njegovi građani doživio je znatne štete u jakim potresima u prosincu 2020. godine. Povodom Dana europske baštine Muzej grada Siska gostuje u Muzeju suvremene umjetnosti s izložbom fotografija pod nazivom „Između dvaju čekanja“, Miroslav Arbutina-Arbe.
Ovaj poznati sisački fotograf tematizira posljedice razornog potresa koji je pogodio grad Sisak krajem 2020. godine. Angažiran od strane Ministarstva kulture i medija za fotografiranje štete na kulturnim dobrima grada u svrhu izrade evidencije štete i kvalitetne konzervatorske dokumentacije, Arbutina je dao izniman doprinos nastojanjima da se grad obnovi nakon potresa. Njegove fotografije su prije svega dokumentarne, ali s jasnim umjetničkim kontekstom. Fotografirajući za potrebe dokumentiranja štete, on je ujedno pronalazio razne druge motive koje običan promatrač ne zapaža. Ti su motivi, iako možda izlaze iz konteksta dokumentarnosti, ipak dio istog mozaika. Emocionalna vrijednost fotografija također se ne može izuzeti iz njegova rada, a o tome govori i kroz naziv izložbe. Kako je autor naglasio u jednom razgovoru: „Oni koji nisu osjetili ovakvu katastrofu, vjerojatno pomisle da je najgore gubitak kuće, međutim nije. Meni je najgore bilo očekivanje novog potresa, to vrijeme neizvjesnosti između dva udara.“ Upravo je borba s vremenom i prirodom obilježila njegov rad.
Kustos izložbe: Vlatko Čakširan, ravnatelj Gradskog muzeja Sisak
Miroslav Arbutina – Arbe sisački je fotograf koji je svoj dugogodišnji rad u većem dijelu posvetio gradu u kojem živi i radi. On prepoznaje njegovu energiju, amplitude uspona i padova, poznaje njegove ljude, ulice, detalje. On se kao fotograf, još od 1987. godine, uzdigao iznad pukog promatrača grada te je svojim fotografijama bilježio promjene koje su se u njemu događale. Njegov umjetnički, ali i životni put usmjerio ga je od industrijskog fotografa, preko ratnog fotografa početkom 1990-ih do onog novinskog i umjetničkog. U svome radu uvijek je pokazivao odmak od zadanih tema u kontekstu potrage za motivima koji izlaze izvan tih tema i na taj je način vježbao oko i poboljšavao svoje sposobnosti vizualne komunikacije s javnošću. Na taj je način posjetitelje izložbi navikavao na neobične ili barem nesvakidašnje motive. Njegove sposobnosti bit će vidljive i u izradi fotografija prezentiranih na izložbi o potresu u Sisku.
Rođen u Sisku 5. siječnja 1959. godine. Za fotografiju se počeo interesirati početkom 1980-ih godina kada na poklon dobiva ruski fotoaparat Lubitel. Nakon rada u Željezari, 1987. godine odlučio je živjeti od fotografije te je radio industrijsku fotografiju za potrebe sajmova, kataloga i slično. Početkom Domovinskog rata, kada započinje proces deindustrijalizacije i postupno nestaje potreba za takvom vrstom fotografije, počinje raditi kao slobodnifotograf za domaće i inozemne tiskane medije i agencije. Objavljivao je u tjednicima Danas, Nacional, Globus, Start nove generacije, Tifo i mnogim drugima. S početkom pokretanja Jutarnjeg lista počinje raditi za isti sve do 2008. godine. Kao pasionirani zaljubljenik u fotografiju, s grupom sisačkih fotografskih entuzijasta, osniva 1999. godine Foto klub Siscia Obscura čiji je predsjednik. Zbog kroničnoga nedostatka mjesta za izlaganje, 2008. godine pokreće i fotogaleriju na otvorenome, a već godinu dana kasnije i Foto galeriju Siscia Obscura. Galerija ubrzo ulazi na popis priznatih galerija u Republici Hrvatskoj. Do danas je u njoj održano više od 80 izložbi profesionalnih i amaterskih fotografija, desetci stručnih predavanja renomiranih fotografa i mnoge fotografske radionice. Od 2008. godine provodi projekt „Kako nas ribe vide?“ fotografirajući ispod rijeke Kupe biljni i životinjski svijet, ali i ljude. Godine 2019. autor je serijala fotografija „Bijela kuća“ u kojem tematizira strah od smrti. Autor je niza fotografija u knjigama, katalozima i monografijama. Nakon 15 godina rada u digitalnoj fotografiji počinje osjećati zasićenost od “previše predvidljive“ digitalne fotografije te zbog toga 2012. godine počinje istraživati stare fotografske procese od kojih su neki nastali u početcima fotografije (mokri kolodij). Nakon 6 godina učenja osniva Centar za stare fotografske procese Atelier Siscia, a nedugo nakon toga Ministarstvo kulture Republike Hrvatske umijeće izrade fotografija tehnikama povijesnih fotografskih procesa u Sisku upisuje u Registar kulturnih dobara na listu nematerijalne baštine, a umijeće prenosi Foto klub Siscia Obscura.
Član je Hrvatskoga novinarskog društva, a dvaput je dobitnik nagrade za najboljeg fotoreportera u Sisačko-moslavačkoj županiji. Izlagao je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu. Dobitnik je Diplome za poseban ugođaj na 17. međunarodnoj izložbi fotografije „Otok i more“, Galerija Otok, Kukljica. Dobitnik je treće nagrade za dokumentarnu fotografiju na Međunarodnoj izložbi Batana – Rovinj2014. godine,nagrade „Viktor Hreljanović“ na natječaju Foto kluba Rijeka „Treći element“ 2016. godine, te godišnje nagrade „Tošo Dabac“ Foto kluba Zagreb za 2019. godinu.Dobitnik je Godišnje nagrade grada Siska za 2019. godinu za kulturni doprinos gradu. Godine 2019. proglašen je za počasnog član ULUPUH-a. Član je udruge fotografa Kadar 36 koja ima za cilj populariziranje i promicanje hrvatske fotografije u zemlji i inozemstvu kroz zajedničke i individualne autorske projekte.