Razgovor: Konflikti u zajednicama i moguće transformacije (i filmska kamera)

 

Razgovor: Konflikti u zajednicama i moguće transformacije (i filmska kamera)

14.02.2025 - 14.02.2025 / Dvorana Gorgona

U petak, 14. veljače u 18 sati u Dvorani Gorgona održat će se razgovor Konflikti u zajednicama i moguće transformacije (i filmska kamera) u kojem će sudjelovati: Una Bauer, teatrologinja, kritičarka i terapeutkinja, Hana Sirovica, novinarka, urednica i feministica, Armina Pilav, arhitektica, feministica i istraživačica, i Karla Crnčević, autorica filma Zemlja za nas koji se prikazuje u prostoru izložbe Miris svježe nacijepanih drva

Kroz različite prakse i teorije, razgovor će se baviti konfliktom i je li neizbježan u različitim vrstama zajednica i kolektiva, te načinom na koji se (ne)nosimo s njim. Dotaknut će se i pitanja što je univerzalno svakom konfliktu i zašto ga tako osobno doživljavamo, te može li poslužiti kao alat politizacije i emancipacije.

Izložba Miris svježe nacijepanih drva se realizira u sklopu međunarodnog EU projekta Museum of the Commons koji uz podršku programa Kreativna Europa provodi međunarodna mreža umjetničkih institucija, kulturnih organizacija i sveučilišta L'Internationale. Trajanje projekta je do kraja 2026. godine, a teme su klimatske promjene, dekolonijalne perspektive te aktiviranje institucija u lokalnom kontekstu.

 

Una Bauer doktorirala je na Queen Mary University of London s tezom o ideji neutralnosti u suvremenom plesnom kazalištu. Od 2013. predaje na Odsjeku dramaturgije pri Akademiji dramske umjetnosti, gdje je i zaposlena od 2016. Objavila je knjigu o kazalištu i svemu ostalom, uključujući džemperiće za čajnik i bicikle, Priđite bliže: o kazalištu i drugim radostima (Novi Gordogan, 2015.). Objavila je također i knjigu dubinskih intervjua sa članovima skupine BADco., pod naslovom BADco.: Vježbanje nemogućeg (Centar za dramsku umjetnost i Umjetnička organizacija Oaza, 2021.). Zajedno s Natkom Badurinom, Renatom Jambrešić Kirin i Jelenom Marković uredila je zbornike Encountering Fear (Zagreb: Institut za etnologiju i folkloristiku, 2020.) te Naracije straha (Zagreb: Leykam International i Institut za etnologiju i folkloristiku, 2019.). U paralelnom životu je i grupni terapeut, educirana pri Institutu za grupnu analizu u Zagrebu, punopravnom članu European Group Analytic Training Institutions Network.

Karla Crnčević je dramaturginja i filmska radnica koja istražuje politike slike i zvuka kroz različite formate i uvjete proizvodnje. Njezini video radovi i filmovi prikazani su i nagrađeni na različitim festivalima u zemlji i inozemstvu. Jedna je od osnivačica Unseen festivala posvećenog revitalizaciji kino prostora. Diplomirala je dramaturgiju na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu i dodatno se usavršavala u školi EQZE u San Sebastianu.

Armina Pilav je feministica, arhitektica, umjetnica, samostalna istraživačica i fitoterapeutkinja. Doktorirala je na IUAV - Arhitektonskom fakultetu u Veneciji 2014. godine kada i započinje istraživanje pod nazivom Un-war prostor, o isprepletenosti ratnih i un-war prostora, te različitih medija i njihove uloge u reprezentaciji i preživljavanju rata. Bila je postdoktorandica Marie Sklodowska-Curie (MSCA) od 2016. do 2019, kada osniva istaživački kolektiv Un-war Space Lab, i radi kao istraživačica i predavačica eksperimentalnog dizajna i cross-media istraživačkih metoda pri Arhitektonskom fakultetu - TU Delft u Nizozemskoj. Od 2019. do 2022. radi kao istraživačica i predavačica na Odsjeku za krajobraznu arhitekturu Sveučilišta u Sheffieldu gdje  osniva i vodi predmetnu nastavu Landscape, Art and Politics. Pokrenula je nekoliko kolektivnih istraživačkih i kustoskih projekata poput Toxic Lands - o ratnom razaranju ekosustava rijeke Neretve. Trenutno živi na otoku Braču, gdje je osnovala Divja Plants Sanctuary, utemeljen na svakodnevnoj praksi suživota u otočkoj divljini.

Hana Sirovica je urednica, istraživačica i organizatorica programa u kulturi. Zaposlena je na portalu Kulturpunkt te kao voditeljica projekata u Kurzivu, udruzi koja stoji iza tog medija. U suradnji s udrugama i ustanovama u kulturi osmislila je i provela niz edukativnih, diskurzivnih i umjetničkih programa, a zajedno s Ninom Gojić autorica je i organizatorica ciklusa Kritička dramaturgija. Od 2023. godine vodi Laboratorij reparativnih praksi, projekt posvećen istraživanju i razvoju reparativnih pristupa. Eseje, kritike i istraživačke tekstove u područjima kulturnih politika, izvedbenih i vizualnih umjetnosti te filma objavila je u različitim medijima i tiskanim publikacijama. Zanima ju stvaranje situacija i prostora u kojima se zamućuju granice između teorije, prakse, kritike, umjetnosti i svakodnevice.

 

Više o izložbi