Predavanje će se održati u 18 sati na engleskom jeziku.
Museo di Fotografia Contemporanea, prvi i jedini javni muzej fotografije u Italiji, otvoren je 2004. u Cinisellu Balsamu, gradu s više od 70.000 stanovnika koji se nalazi u metropolitanskom području Milana.
Polazišna točka bila je mogućnost stvaranja stalnog mjesta za čuvanje javne kolekcije koja sadrži više od 7.400 fotografskih otisaka značajnih talijanskih fotografa pejzaža, poput Ghirrija, Basilica, Guidija i mnogih drugih, te se time ideja Muzeja odmah uklopila u viziju nove institucije koja bi poslužila kao alat za podršku društvenoj, kulturnoj i političkoj transformaciji grada. Ova je ideja dodatno osnažena stalnom nadogradnjom Muzeja kao mjesta zaštite i upravljanja baštinom kroz dodavanje novih arhiva (tako da danas kolekcija sadrži više od 30 arhiva, većinu kojih su stvorili fotografi). Zbog posebne DNK Muzeja, uz tradicionalne muzejske aktivnosti poput izložbi, izdavačke djelatnosti, očuvanja i implementacije zbirki koje danas broje više od 2.000.000 slika i 20.000 knjiga, od samog se početka ulažu veliki napori u istraživanje najnovijih transformacija fotografije na socijalan i često neortodoksan način. Predavanje Arhiv – arhivi – muzej tako će predstaviti strukturu Muzeja, neke od njegovih najznačajnijih kolekcija (između ostalih i cjelokupni arhiv Federica Patelllanija, jednog od najvažnijih fotonovinara 50-ih/70-ih godina u Italiji, arhiv Galerije II Diaframma, prve umjetničke galerije u Europi u potpunosti posvećenoj fotografiji koja je u Milanu djelovala između 1967. i 1996. godine, arhiv fotografskih otisaka značajne novinske agencije Grazia Neri; vintage otiske s izložbe Viaggio in Italia kustosa Luigija Ghirrija održane u Bariju 1984.), kao i sudioničke aktivnosti povezane s kolekcijama koje nastoje uključiti velike zajednice u život Muzeja, ne samo u vidu posjetitelja i studenata, nego i umjetničkim projektima za širu javnost.
MATTEO BALDUZZI je studirao arhitekturu te je kustos koji se bavi područjem javne umjetnosti i fotografije, zamišljene uglavnom kao način uspostavljanja odnosa između ljudi, okoliša i kolektivnog sjećanja. Od 2004. surađuje s Muzejem suvremene fotografije u Cinisellu Balsamu i to kao kustos na brojnim projektima koje odlikuje intenzivan dijalog sa zajednicom i rad mladih umjetnika i fotografa. Neki su od tih projekata: Salviamo la luna (2005./2007.) Jochena Gerza; The Mobile City (2008.) s tinejdžerima iz predgrađa Milana i Toronta; Ricordami per sempre, fotoroman Marca Signorinija i Giulia Mozzija u suradnji sa stanovnicima Cinisella Balsama (2011.), Art Around (2011./2013.) s Beatom Streulijem i osam mladih umjetnika iz sjevernog Milana; Vetrinetta (2014./2015.) Paola Riolzija i stanovnika Cinisella Balsama; Urban Layers (2016./2017.), europski projekt koji se sastoji od šest umjetničkih rezidencija u Gibellini, tri urbana festivala u Malagi, Thessalonikiju i Lecceu te završne izložbe i simpozija na Milanskom trijenalu; Abitanti (2018.), javna narudžba pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture za sedam mladih umjetnika i radove o talijanskom društvenom krajoliku. Koordinator je umjetničkog programa za 2018.–2019. godinu, u povijesnoj muzejskoj zgradi u Cinisellu Balsamu, koji se razvija oko tri ključna pojma: kolekcije, mladi umjetnici (i kustosi), zajednica.
Predavanje je dio programa 11. dana fotografije Arhiva Tošo Dabac koji su podržali Gradski ured za kulturu Grada Zagreba, Austrijski kulturni forum Zagreb i Grad Varšava u suradnji s Fundacijom Arton.