U utorak, 19. 9.2023., u 10 sati u Zbirci Richter održat će se obrana diplomskog rada Što ako crna rupa nije zapravo crna iznutra Petra Vranjkovića pod mentorstvom izv. prof. dr. sc. Ivane Keser i komentorstvom red. prof. dr. sc. Leonide Kovač. Članovi komisije su: red. prof. art. Nicole Hewitt, predsjednica, izv. prof. art. Ivan Slipčević, red. prof. art. Andreja Kulunčić te zamjenski član red. prof. art. Aleksandar Battista Ilić.
Transmedijalni umjetnik Petar Vranjković u svom radu Što ako crna rupa nije zapravo crna iznutra, istražuje različite slojeve koji čine kompleksnost življenja u našoj suvremenosti. Dok protagonist leži na tlu u kontinuirano statičnom kadru - gotovo nepomično, paraliziran mješavinom fizičke iscrpljenosti i egzistencijalnog umora - i nudi nam da promatramo njegove izraze lica, slušamo neprekidno brujanje pozadinskog „kozmosa“, pratimo njegove misli u slobodnom toku svijesti.
Okosnica rada je crna rupa - metaforički prikaz razina spekulacija. Rad poziva na razmatranje dualnosti spekulacije kao umjetničkog alata, načina bijega od zamorne svakodnevnice i sredstva aktivnog neposluha protiv ustaljenog; alat razmišljanja lišen tereta produktivnosti. Jesu li ove spekulacije, teorije bez temelja, produkt umjetnikove mašte i očaja ili spektar stvarnih, neistraženih mogućnosti? Poetičan pristup temi ukorijenjen u domeni fizike omogućuje umjetniku da zaroni duboko u opskurno, u paradokse između poznatog i nepoznatog, dovodeći u pitanje sigurnost znanja.
Razmišljanje počinje od pozadinskog zvuka - za koji autor nagađa da ispunjava svemir - ako prihvaćamo njegovu jezovitost kao poziv da odmorimo svoje misli ili da se prisjetimo nepodnošljive ljepote neizvjesnosti. Kada nas iscrpljenost uzrokovana svakodnevnim teretom natjera da pogledamo preko ruba i zapitamo se što se događa nakon kolapsa, Vranjković podsjeća da razmislimo o tome „što leži izvan našeg svijeta, našeg svjetla, onkraj našeg znanja - u neprobojnom srcu crne rupe.“.
(Iz predgovora, Antonela Solenički)
Petar Vranjković je transmedijalni umjetnik i istraživač koji u umjetničkom radu koristi predmete iz arhiva, fotografiju, grafiku i dizajn. Na završnoj je godini studija animacije i novih medija pri Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Sudjelovao je u više grupnih izložbi unutar i van Hrvatske, a od samostalnih se izdvajaju izložbe „Whānau”, Galerija Karas, Zagreb, 2019.;„Ich vermisse dich/ Das sind alles meine Freuden”, Galerija Spot, Zagreb, 2020.; „2002.”, Galerija Kocka, Split; „Even the dirty things appear beautiful”, Galerija Miroslav Kraljević, Zagreb, 2022.
Zbirka Vjenceslava Richtera i Nade Kareš Richter, donacija Gradu Zagrebu, Vrhovec 38
Petar Vranjković: Što ako crna rupa nije zapravo crna iznutra
Obrana diplomskog rada: 19.9.2023. u 10 sati
19. 9. - 7. 10. 2023.
Radno vrijeme: srijeda / subota: 11 - 16 sati