Izložba je produžena do 19. 9.
Nakon niza velikih slikarskih izložbi posljednjih godina Muzej suvremene umjetnosti u ovoj proljetno-ljetnoj sezoni predstavlja jednog od najznačajnijih hrvatskih umjetnika srednje generacije - Matka Vekića s njegovim novim ciklusom. Iako je do sada već bilo poznato Vekićevo okretanje novim temama i drugačijim slikarskim postupcima u svakom novom ciklusu, zasigurno će ova izložba predstavljati veliko iznenađenje te izazvati oduševljenje.
„Matko Vekić jedan je od najistaknutijih hrvatskih slikara srednje generacije koji se po prvi puta predstavlja samostalnom izložbom u Muzeju suvremene umjetnosti. Izložba je ujedno i prvo predstavljanje Vekićevog najnovijeg ciklusa pod nazivom Arhipelag kojim ovaj istaknuti slikar otvara novo tematsko i formalno područje svog istraživanja.
Matko Vekić pozicionirao se na našoj likovnoj sceni kao jedan od autora koji svakom svojom novom izložbom donosi drugačiju, vrlo često društveno relevantnu i aktualnu tematiku, paralelno s tim kontinuirano istražujući pritom i sam medij slikarstva. Izložba Arhipelag predstavlja sedamdeset radova velikih formata nastalih u tehnici akrilnih kitova na drvenim panelima na kojima intervenira brušenjem pigmenta pomiješanog s kitom, postižući na taj način snažne vizualne efekte. U ovom ciklusu autor polazi od mediteranskog pejzaža pretvarajući motive poznatog krajolika u apstraktne slike u kojima i motiv i površina slike postaju znakovi, nositelji značenja. Arhipelag je nastao u posljednje dvije godine i sastoji se od niza slika u kojima se isprepliću motivi mitskih stabala i materičnih površina izmjenjujući se u ozbiljnom i staloženom ritmu svojevrsne ode prirodi i ode samom slikarstvu kao načinu umjetničkog izražavanja koje se i u današnjem vremenu, vremenu obilja digitalnih slika i online komunikacije, pozicionira kao relevantno u odnosu na druge medije.“ – iz predgovora Snježane Pintarić.
Matko Vekić rođen je 1970. godine u Zagrebu. Maturirao je 1989. godine na grafičkom odjelu Škole za primijenjenu umjetnost i dizajn u Zagrebu, a diplomirao je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 1995. godine, u klasi prof. Đure Sedera. Od 1996. do 1999. radio je kao nastavnik crtanja i slikanja u Školi za primijenjenu umjetnost i dizajn u Zagrebu, a od 1999. do 2003. honorarno je predavao slikarstvo u statusu asistenta, zatim docenta na Akademiji likovnih umjetnosti u Širokom Brijegu pri Sveučilištu u Mostaru. Od 2017. godine redoviti je profesor na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a od 2019. obnaša dužnost predstojnika Katedre za crtanje i slikanje. Od 1995. godine do danas priredio je više od 40 samostalnih izložaba, sudjelovao u nizu likovnih kolonija u Hrvatskoj i inozemstvu, izlagao na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i na međunarodnim likovnim manifestacijama, a k tomu je i studijski boravio u Japanu, Turskoj i dvaput u Indiji. Za svoj rad više je puta nagrađivan, a djela mu se nalaze u fundusima Moderne galerije u Zagrebu, Galerije umjetnina u Splitu, u Zbirci suvremene hrvatske umjetnosti Filip Trade, Zbirci Erste Bank te u brojnim drugim javnim i privatnim zbirkama u Hrvatskoj i inozemstvu. Osobito uspješni bili su mu nastupi u Zagrebu 2001. godine na Godišnjoj nagradi Hrvatskog društva likovnih umjetnika te 2003. na nagradi Premio Lissone u Lissoneu, a 2003. godine primio je Godišnju nagradu za suvremenu umjetnost „Filip-Trade“. Dva je puta predstavljao Hrvatsku selekciju u Kairu; 2006. godine na Desetom međunarodnom bijenalu i 2010. godine na Dvanaestom međunarodnom bijenalu, a 2009. godine i u Veneciji, na 53. Međunarodnoj izložbi likovne umjetnosti u Veneciji. Do sada je priredio nekoliko monografskih izložbi: 2005. „Životinjski krug – zodijak” u Umjetničkom paviljonu, 2008. „Simbol, znak, amblem, ornament i zločin” u Gliptoteci HAZU-a, 2016. „Orijentalizacija” u Muzeju za umjetnost i obrt te 2019. „Dvojbe i komplementarnosti” u Laubi. Izdavačka kuća Fraktura 2004. godine izdala je monografiju Matko Vekić autora Petra Preloga, a Galerija Canvas izdala je u Zagrebu 2008. godine grafičku mapu Kavezi /Simbol, znak, amblem, ornament i zločin s prigodnim tekstom Margarite Sveštarov Šimat. Realizirao je nekoliko scenografija za kazališne predstave; 2014. godine za predstavu „Ljepotica iz Leenanea” autora Martina McDonagha u HNK u Mostaru; 2016. godine za predstavu „Mrtve ribe plivaju na leđima” autora Josipa Mlakića u HNK u Mostaru, a zatim u Bosanskom narodnom pozorištu u Zenici i Narodnom pozorištu u Mostaru. Od 1996. godine član je HDLU-a i živi u Zagrebu.