LJETO U MSU 25. 6. - Vlado Kreslin, Pjevaj mi pjesmu, Mario Matoković, Tužne pjesme rata, Novi talas

 

LJETO U MSU 25. 6. - Vlado Kreslin, Pjevaj mi pjesmu, Mario Matoković, Tužne pjesme rata, Novi talas

25.06.2022 - 25.06.2022 / MSU

Ljeto u MSU 2022 nastavlja se 25. lipnja multimedijalnim programom koji uključuje koncert, performans, izložbu i filmsku projekciju.

Cijeli program 25. 6. 2022.
Od 11 do 18 sati – izložba Tužne pjesme rata, izložba, 1. kat
Od 11 do 20 sati izložba „Novi talas u Beogradu – Paket aranžman (1981-2021)“, Ekstenzija
18.30 - film: Pjevaj mi pjesmu; dvorana Gorgona
21.00 - Vlado Kreslin i band Mali bogovi, koncert, sjeverni plato MSU (ulaz od 20 sati)

Performans Maria Matokovića 'Dominacija' otkazuje se zbog izvanrednih okolnosti. Novi termin 9. 7. u 18 sati

Više o cijelom programu Ljeta u MSU, 30. 5. - 2. 7. 2022. 

Vlado Kreslin 

Vlado Kreslin već je tridesetak godina najpopularniji slovenski kantautor, na Ljetu u MSU nastupa s bendom Mali bogovi. Nažalost, nedovoljno poznat u Hrvatskoj koliko bi to kvalitetom i emotivnošću pjesama i glasa zasluživao premda je surađivao s hrvatskim glazbenicima i glazbenicama, te s američkim i europskim kantautorima poput Chrisa Eckmana (čiji su The Walkabouts svojevremeno obradili Kreslinovu kultnu skladbu „Tista črna kitara"), Stevea Wynna, Allana Taylora, Hansa Theesinka, Mary Coughlan. Nedavno je na CMC-u bio prikazan izvrstan Kreslinov „lockwdown” koncert, a kakav je bio njegov glazbeni put možete saznati iz dokumentarnog filma „Pjevaj mi pjesmu“ („Poj mi pesem”) scenarista i redatelja Mirana Zupaniča. Nakon „staža“ u sastavima „Horizonti“ tijekom 70-ih i „Martin Krpan“, Vlado Kreslin se početkom 90-ih etablira kao jedan od najboljih kantautora u Sloveniji, ali i šire, još otkako su rock-kantautorstvo na ove prostore uveli Drago Mlinarec i Tomaž Pengov. Često ga nazivaju i „slovenskim Dylanom“ ispred kojeg je dva puta nastupio, ali nijednom upoznao, a zbog iznimne srčanosti i energičnosti jednom se od napora doslovce srušio na pozornici.

 

**
Izložba: Tužne pjesme rata

Izložba Tužne pjesme rata prva je izložba u novom kontinuranom MSU ciklusu „Zbirka kao glagol“, predstavlja djela iz fundusa Muzeja koja odgovaraju na trenutačnu društvenu, političku i kulturnu situaciju. Izložba izražava želju za iskazivanjem solidarnosti i empatije s Ukrajinom, zemljom koja proživljava ono što je ove prostore obilježilo ratnih devedesetih. Izložba je naziv dobila prema zvučnom radu litavskog umjetnika Deimantasa Narkevičiusa, koji je nastao 2014. u vrijeme prvih protesta, nemira i stradanja upravo u Ukrajini, na kijevskom Trgu nezavisnosti.

Više o izložbi „Tužne pjesme rata“ i ciklusu „Zbirka kao glagol“
 

Izložba: Novi talas u Beogradu – Paket aranžman (1981-2021)

Na albumu „Paket aranžman“, u izdanju nekadašnjeg Jugotona (danas Croatia Records), u veljači 1981. godine prvi put zajedno su se predstavile tada najtalentiranije nove grupe u gradu: Šarlo akrobata, Idoli i Električni orgazam, svaka sa po nekoliko pjesama, od kojih su skoro sve trenutačno postale klasici. Radilo se o dotad najradikalnijem manifestu nove estetike unutar jugoslavenskog rokenrola, gde je na jednom mestu definirano šta je to „new wave“ na naš način, i šta on sve može biti. I danas impresionira stilska širina tri benda: zastupljeni su punk, reggae, ska, neo-psihodelija, camp, minimalistički eksperiment ... – nevjerojatno, ogromno bogatstvo mogućnosti, odjednom otvorenih pred našom scenom. Pjesme Šarla, Idola i Orgazma, njihov nastup i stav, bili su toliko originalni da se ovo izdanje i danas smatra prekretnicom u jugoslavenskoj popularnoj muzici, i jednom od najuticajnijih ploča u našoj rok istoriji. „Paket aranžman“ bio je, naime, prvi primjer kako se kod nas može biti autentičan i svoj u rokenrolu, ne kopirajući nikog iz sveta i izvodeći pjesme na našem jeziku. Ovaj album bio je tako predvodnik najčuvenije generacije beogradskih „novotalasnih“ bendova, ali i cijele jedne kulturne revolucije koja je početkom 1980-ih zauvijek promijenila društvena shvaćanja u tadašnjoj SFRJ, jer smo upravo zahvaljujući ovom pokretu konačno uhvatili korak sa svijetom, bar kad je u pitanju pop kultura.

Izložba po prvi put na jednom mestu predstavlja antologijske snimke četvero uglednih fotografa, koji su tokom 1980. i 1981. izuzetno kreativno pratili razvoj ove scene: Goranke Matić, Gorana Vejvode, Brajana Branislava Rašića, te Branka Gavrića, autora omota za legendarnu kompilaciju „Paket aranžman“. Njihove fotografije nas bez suvišne nostalgije uvode u atmosferu prije i poslije snimanja ovog albuma, vraćajući nas, kroz prizore sa ulica i iz koncertnih prostora, slobodarskom beogradskom duhu onog doba i njegovim glavnim muzičkim herojima, tada hrabrim dvadesetogodišnjacima punim planova.

Dizajn izložbe: Dobrila Stevanić
Autori: Zorica Kojić i Dragan Ambrozić

 

**
Performans: Mario Matoković: Dominacija

U sklopu Umjetničkih akcija i performansa, u subotu 25. lipnja u dvorani Gorgona predstavljamo performans osječkog umjetnika Marija Matokovića pod nazivom „Dominacija“. Na izvedbenoj razini tijekom performansa autor će se podvrgnuti tzv. „Spanish water torture“, obliku mučenja koji se koristio u doba inkvizicije. Prilikom torture mučenici su bili privezani za postolje kako se ne bi mogli micati te bi im hladnu ili vruću vodu direktno kapali na određeni dio tijela, najčešće na čelo na područje između očiju. Žrtve su u tome slučaju podređene gledanju padajuće kapljice te se zbog kontinuiteta kapanja najčešće javljao gubitak razuma jer je sama tortura usmjerena na potenciranje i iritiranje psihološkog sustava.

„Problematiziranjem egzistencije i egzistencijalnog prostora rad se na direktan način bavi pozicijom tijela kao fundamenta na temelju kojega je rad nastao, ali i načina na koji se pojedinci odnose prema velikoj zajednici nauštrb vlastite dopadnosti ili koristi te u konačnici zadovoljavajući nemoralnu potrebu za vlastitim profitom. Recentna zbivanja koja zadiru u moralno i ustavno pravo svakog pojedinca, zbog navedenog bivaju podređena nečijem interesu, a prava na kretanje, mišljenje, krov nad glavom, pitku vodu i slično bivaju degradirana. Kritične situacije u konačnici često rezultiraju „hitnim“ okupljanjem „stručnog stožera“ čiji sastanci ne ponude rješenje već polu-zaključke koji ostavljaju zajednici da prosudi što i kako dalje, najčešće reakcija izostaje ili traje vrlo kratko, čitaj bezuspješno. Kako vrijeme dalje odmiče, zgrade se urušavaju, dijelovi otpadaju, krov nad glavom nemaju svi, a sloboda kretanja je upitna. Rad propituje tišinu odnosno probleme koji neprestanim ponavljanjem dovode do točke prelijevanja, te se postavlja pitanje jesu li tome krivi samodopadni pojedinci ili društvo kojemu je šutnja postala normalnost!?“

 

**

Film: Pjevaj mi pjesmu (Poj mi pesem), dokumentarni, 107 minuta, Slovenija, 2018, Redatelj: Miran Zupanič, Slovenija,   

Pjesnik, pjevač i autor Vlado Kreslin najpopularniji je slovenski folk rock kantautor. Kultni status koji je stekao ne samo u Sloveniji nijie rezultat nikakvog plana, posebno ne samo-promocije, nego isključivo posljedica nevjerojatne osobne karizme u sugestivnog glazbenog izričaja. Dokumentarni film prati ključne trenutke karijere ovog „slovenskog Boba Dylana“, na kojima je razvijao svoj unikatni umjetnički stil. Njegovi koncerti koje krajem svake godine održava u ljubljanskom Cankarjevom domu rasprodani su već desetljećima. Također ovog autora smješta u širi kulturni kontekst, u kojem stvara već duže od četrdeset godina, najprije u grupi Horizonti, a zatim kao samostalan autor. Kreslin je kantautor, ali istovremeno i surađuje s kolegama diljem svijeta, pa je tako surađivao i s hrvatskim, i europskim i svjetskim glazbenicima. Ipak, osim o Kreslinu, ovo je film o muzici i prava poslastica za sve njezine ljubitelje.

 

**
O Ljetu u MSU
Autor i urednik programa: mr. sc. Branko Kostelnik
Kustosica programa performansa: Ana Škegro
Kustosi izložbe „Tužne pjesme rata / Zbirka kao glagol”: tim kustosica MSU
Izvršna produkcija: Miranda Herceg 

Ulaznice se mogu kupiti po cijeni od 79 kuna preko sustava Eventim.hr i na recepciji MSU.

Požurite, broj ulaznica je ograničen.