KINO NA RUBU - Blok 3# Antropološki filmski eksperimenti

 

KINO NA RUBU - Blok 3# Antropološki filmski eksperimenti

30.10.2024 - 30.10.2024 / Dvorana Gorgona

Programski filmski ciklus Muzeja suvremene umjetnosti Kino na rubu predstavlja filmske autore koji djeluju na rubu filmskog roda, prelazeći svojim autorskim izričajem kroz eksperimentalni, animirani, dokumentarni i igrani film. Program se provodi tijekom cijele godine kroz pet tematskih blokova koji uključuju projekcije filmova i razgovore s gostima.

Nakon prvog ovogodišnjeg programskog bloka naslova Nasljeđe i suvremenost  – Zagreb film, te drugog - Blok autora, posvećenog skladatelju i dizajneru zvuka Vjeranu Šalamonu, u trećem ovogodišnjem tematskom bloku predstavljamo Antropološke filmske eksperimente hrvatskog autora Dana Okija i belgijskog autora Laurenta van Lanckera čiji rad karakteriziraju dnevnički i antropološki filmski narativi. Laurent van Lancker će se predstaviti filmom iz 2003. godine - Trideset jedna noć, moji palestinski susreti, filmskim dnevnikom koji mapira otkriće drugačije Palestine – intimne, autorefleksivne i pune skrivene poezije, dok Okijeva Odsutnost Teleprisutnosti, hibrid dokumentarca, igranog filma i eksperimenta, kroz osobno filmsko i povijesno razmišljanje propituje naš odnos spram komunikacijskih tehnologija. Nakon projekcije filmova s autorima će razgovarati dr. sc. Ivana Podnar. Razgovor će se održati na engleskom jeziku.


**
Blok 3# Antropološki filmski eksperimenti
30. 10. u 19 sati, dvorana Gorgona MSU

Trideset jedna noć, moji palestinski susreti (Thirty one nights, my Palestinian encounters), 2003, 28 min
Scenarist i redatelj: Laurent van Lancker

U nizu narativnih portreta pripovjedač (sam umjetnik) fokusira se na svoje susrete s palestinskim građanima koje je upoznao. Film je strukturiran kroz 31 epizodu, od kojih svaka predstavlja jednu noć u kojoj se umjetnik susreo s nekom osobom ili događajem. Trideset jedna noć, moji palestinski susreti nije samo šarenilo osobnih povijesti, već i autobiografski i umjetnički putopis. Priče su kombinirane s noćnim filmskim kadrovima – realističkim ili apstraktnim – koji predstavljaju iskustva samog umjetnika.

Odsutnost Teleprisutnosti, 2023, 25 min
Scenarist i redatelj: Dan Oki

Odsutnost Teleprisutnosti osobno je filmsko razmišljanje o postupnom stapanju telefona, adresara, kamere i računala u jedan gadget. Hibrid dokumentarca, igranog filma i eksperimenta o našem odnosu prema komunikacijskim tehnologijama. Okijeva kinematografska kreacija sastoji se od esejističkih narativa i slika inspiriranih povijesnim umjetnicima čija su djela usko povezana s komunikacijskim protokolima: Buster Keaton, Sophie Call i Nam June Paik. Redateljeve foto serije ljudi s pametnim telefonima snimljene u Seulu 2017. i Tokiju 1997. stopljene su s medijskim performansima sljedećih umjetnika: Sandre Sterle, Gilda Bavčevića, Williama Linn i Nine Kamenjarin. Tehnološki i umjetnički koncepti telefona u novijoj povijesti izvedeni su i prezentirani istovremeno s nostalgijom, futurizmom i humorom.


**

Dan Oki / Slobodan Jokić je filmski redatelj i vizualni umjetnik. Kao scenarist i redatelj ostvario je šest dugometražnih filmova i dvadesetak kratkih. Filmovi su prikazivani na festivalima i u kinima u najrazličitijim kontekstima; od strukovno jako renomiranih do socijalno određenih, preko galerijske artikulacije do komercijalne televizije. Nekoliko Okijevih filmova nalaze se u značajnim kolekcijama u Bruxellesu i Amsterdamu. Profesor je na području filmske i medijske umjetnosti na UMAS-u u Splitu i ADU-u u Zagrebu.

Laurent Van Lancker studirao je film i antropologiju, ima doktorat iz audiovizualne umjetnosti. Predavao je na filmskim školama (INSAS Bruxelles, Film Academy Amsterdam) i sveučilištima (WWU Münster, AMU Marseille). Profesor je audiovizualne antropologije na Sveučilištu Aix-Marseille. Njegova posljednja knjiga je ‘Kinematografska etnografija: Doživljaj kultura kroz neke audiovizualne prakse’ (MUP, 2024.). Suosnivač je SIC – SoundImageCulture project lab. Snimio je petnaest filmova (eksperimentalnih, dokumentarnih i igranih) i osvojio devet nagrada. Njegovi rani dokumentarni radovi istraživali su društvene i vjerske teme. U posljednje vrijeme snimio je tri dugometražna igrana filma na temu migracija. Njegovi se radovi uključuju kolaborativni, hibridni i osjetilni film, zalažući se za dijalog između etike i estetike, poetike i politike.

Ivana Podnar diplomirala je povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Od 2014. godine predaje povijest umjetnosti, vizualnu kulturu te umjetnost danas na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu. 2013. godine doktorirala je urbanu ikonologiju na Odsjeku za povijest umjetnosti Filozofskog fakulteta u Ljubljani. Njeni znanstveni interesi usmjereni su prema urbanoj ikonografiji, odnosu umjetnosti i politike javnog prostora, ikonografiji suvremene kršćanske arhitekture te vizualnoj kulturi.


Urednica i voditeljica programa: Miranda Herceg

Program podržali: Gradski ured za kulturu i civilno društvo Grada Zagreba i Hrvatski audiovizualni centar