Festival Eurijala 2024 otvara stalni glazbeni suradnik Eurokaz produkcije Antun Toni Blažinović s do sada najelaboriranijom i najopsežnijom prezentacijom svojih nesvakidašnjih teorijskih glazbenih postavki. Njemu će se u ovom dijelu Eurijale pridružiti Josip Bišćan čiji scenski rad intelektualnim premisama kontrapunktira ekonomiju geste, gotovo do ikonoklastičke redukcije asocijativnosti.
Antun Toni Blažinović & Only Bass & Drum:
TROKUTOMETAR – nota / zvuk
trajanja korijena broja, dokuperformans
Trokutometar je nastavak Blažinovićevog 20 godišnjeg djelovanja u međuprostoru između glazbe i geometrije uz promišljanje teorijskih glazbenih uvida od antike do danas. Naglasak je na geometrijskim glazbenim mjerama s kojima Blažinović započinje rad 2003. godine kada je objavio svoju prvu skladbu temeljenu na geometrijskim principima. 2004. godine promovira Glazbenu mjeru trokuta, a 2005. godine Zvuk / Notu trajanja korijena iz 2. Ovaj dokumentarni performans posvećen je nedavno preminulom akademiku muzikologu dr. sc. Nikši Gligi koji je od samog početka Toniju Blažinoviću pružao snažnu podršku. Gligo je svojim komentarima i obraćanjima bio prisutan od prvih dana na konferencijama za medije i prezentacijama trianglemetra u NSK Zagreb i Note / Zvuka trajanja korijena broja u ZeKaEm-u.
Blažinović ističe da teži geometrizaciji parametra trajanja (glazbenih mjera i notnih vrijednosti), usuprot institucionalno prihvaćenoj aritmetizaciji.
koncept, glazba & video: Antun Toni Blažinović
video II & III: Kristina Horvat Blažinović & Žarko Sušac
računalni vizuali: Ivan Krsto Blažinović
svjetlo: Tomislav Maglečić
Hipas, glumac: Marko Kasalo
kostim glumca: Suzana Brezovec
ton: Marko Milovac
Only Bass & Drum:
Antun Toni Blažinović – bas, Boris Beštak - bubnjevi
Josip Bišćan: IKAR
Ikar je rezultat istraživanja na kolegiju Korpografija i osobni je odgovor na zadatak koji je krenuo od tjelesnog čitanja stihova Violete Kuneve: Moje tijelo / krletka za krilata stvorenja i teksta Michela Foucaulta Utopijsko tijelo. A zatim je slijedio susret s Matisseovim Icarusom. Ikar uranja u tajanstvene putove unutrašnjeg labirinta i vanjskih krajolika. Istražuje se uvezanost naših misli i tijela, u svijetu koji prihvaća samo njihove odjeke. I još: je li nebo doista završna granica? I koliko dugo tone duh, u krajoliku vlastitog pada, u igri vremena kojoj smo sami odredili granice?
koreografija & izvedba: Josip Bišćan
mentor: Maja Đurinović
glazba: Solitude - M83, Felsmann + Tiley
Festival Eurijala 2024. nastavlja predstavama „Majka godina“ Ene Jagec u srijedu, 26. lipnja u 19.00 sati na Krešićevim livadama (Štefka) i „Display ba“ Jure Ruže u četvrtak, 27. lipnja u 21.30 u Caféu MELIN, Kožarska 19.