Državna smotra projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja

 

Državna smotra projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja

20.05.2019 - 20.05.2019 / Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Agencija za odgoj i obrazovanje i Ministarstvo znanosti i obrazovanja 20. svibnja 2019. u Muzeju suvremene umjetnosti organiziraju 21. državnu Smotru projekata iz građanskog odgoja i obrazovanja.

Na državnu će smotru osnovnih i srednjih škola doći učenici sa svojim mentorima i obrazložiti najbolje projekte iz cijele Hrvatske, njih 79, i objasniti koje su rezultate ostvarili u rješavanju različitih društvenih, gospodarskih, kulturoloških i drugih problema svoje lokalne zajednice.
 
Objasnit će i dokumentirati rezultate istraživanja problema; navest će članke zakona, ustava i međunarodnih dokumenata na koje se pozivaju u rješavanju problema; koje su stručnjake konzultirali; koje su glavne i alternativne politike oblikovali za rješavanje problema; kako su donijeli plan akcije, tko im je pružao podršku iz lokalne zajednice, koje su rezultate ostvarili u provedbi dogovorene politike i koje su kompetencije stekli radeći timski na rješavanju društvenog problema.
 
Cilj smotre je omogućiti učenicima osnovnih i srednjih škola stjecanje građanske kompetencije, praktičnog političkog obrazovanja usmjerenog na razvoj dobrobiti pojedinca i društvene zajednice.
 
Od 1998. godine do danas učenici su izveli i primijenili preko 1.700 društveno korisnih projekata od kojih mnogi žive i danas. Na praktičan način učili su se biti poduzetni: Usvajali su metodologiju za rješavanje problema društvene zajednice, razvijali su društvenu i gospodarsku dobrobit pojedinca i društvene zajednice. Stekli su iskustvo što znači biti odgovoran i aktivan građanin. Doživljaj uspjeha u ovom području prenosio se na bolje učenje u drugim predmetima jer je doživljeni uspjeh izvor motivacije za učenika.
 
Takvim učenjem stječu sljedeća znanja i umijeća potrebna za cjeloživotno učenje:
 
izbor i istraživanje problema važnog za društvenu zajednicu, pristupi i procedure rješavanja problema, povezivanje s odgovornima u društvenoj zajednici – stručnjacima, znanstvenicima, predstavnicima vlasti, roditeljima učenje kako učiti, timski rad, suradničko učenje, rasprava, izvođenje zaključaka i stvaranje novog znanja, dokumentarni pristup, kratak, jasan i argumentiran govor, javni nastup, poduzetnička osviještenost, učenje Ustava RH-a i zakona njihovim korištenjem u rješavanju stvarnih problema, identitetna, kulturna i interkulturna osviještenost, komunikacijske vještine, razvoj građanskih i moralnih vrlina.
 
Mnogi od projekata trajno su promijenili svoje društvene zajednice na bolje, potičući društveni ili gospodarski razvoj, bolju organiziranost i povezanost u lokalnoj zajednici i šire.
 
Opis projekata nalazi se u e-zborniku koji svake godine objavljuje Agencija za odgoj i obrazovanje.