Dok ganjamo plemenite metale da postanu minerali, 4. blok ANTISEZONE ganja predzadnje datume sebe u ovoj godini, donoseći trodnevni program bogat domaćim i međunarodnim gostovanjima, predavanjem, labom i premijerom.
Marjana Krajač nas uvodi u zlatni početak programa svojim istraživačkim predavanjem PROSTORNI SLOJEVI I NOVI OBLICI: PROSTORI PLESNE PRAKSE U RADNIČKO-NARODNOM SVEUČILIŠTU MOŠA PIJADE U ZAGREBU, gdje je arhitektura fluidna (Derrida), prostori višeslojni, a eksperimentalne plesne prakse – kao alati za emancipaciju umjetnosti, procesa i prostora – istraženi. Odmah nakon nas dočekuje premijerna laboratorijska situacija izvedbe ALKEMIJSKA ZVIJER, gdje Sindri Uču kroz solo formu suočava sebe i gledatelje-svjedoke s tzv. “fail state” rezultatom, u kojem se novostovrena zvijer bori za život, a popratni eksperimenti prijete isparavanjem.
Drugi dan prožet je labom Daríja Bardama koji dijeli svoju praksu plesa kao fenomena koji stvara estetsko i osjetilno znanje, naglašavajući tri područja fokusa – distribucije pažnje, povratne informacije i plesnog arhiva – dok nas navečer Ana Kreitmeyer priprema za klimatsku krizu afektivnim, kondicijskim i kognitivnim vježbama, sa sviješću apsurdnosti i nemogućnosti takvog pothvata, u gostujućoj predstavi PRIPREMA ZA SADAŠNJE, a Dora Brkarić draži izazivanjem šablona ženskog identiteta, proučavanjem korijena odrastanja u Istri i guljenjem slojeva koje tijelu nameće okolina u gotujućoj predstavi S T R I P T E A S E.
Željezni kraj bloka – treći dan – utvrđuje stečena znanja još jednom izvedbom PRIPREMA ZA SADAŠNJE Ane Kreitmeyer i predstavom SEGUIR MOVIENDO (NASTAVI S KRETANJEM) Daríja Bardama, u kojoj se može pogledati primjena prakse koju je podijelio u slično-imenom labu.
Čuvajte se šarlatana, otkrivajte-skrivajte nove tajne i vidimo se na ANTISEZONI!
PROGRAM U MSU
četvrtak, 17 . listopada 2024.
19.00 | MSU foaje
PROSTORNI SLOJEVI I NOVI OBLICI: PROSTORI PLESNE PRAKSE U RADNIČKO-NARODNOM SVEUČILIŠTU MOŠA PIJADE U ZAGREBU
Marjana Krajač
Istraživačko predavanje na engleskom jeziku uz uvod i razgovor na hrvatskom
PSR: Online + live
20.30 | MSU, Gorgona
ALKEMIJSKA ZVIJER
Sindri Uču
Premijera
petak , 18. listopada 2024.
19.00 | PLATO MSU
PRIPREMA ZA SADAŠNJE
Ana Kreitmeyer
Gostovanje
20.30 | MSU, Gorgona
S T R I P T E A S E
Dora Brkarić
Gostovanje
subota, 19. listopada 2024.
19.00 | PLATO MSU
PRIPREMA ZA SADAŠNJE
Ana Kreitmeyer
Gostovanje
20.30 | MSU, Gorgona
seguir moviendo (nastavi s kretanjem)
Darío Bardam
Međunarodno gostovanje
PROGRAM U TALA PLE(j)S
petak , 18. listopada 2024.
12.00 - 16.00 | TALA PLE(j)S
seguir moviendo
Darío Bardam
Otvoreni lab
PSR: Cyborgs Dancing, u suradnji s Modularnom školom NDA Cro
Više o programu:
PROSTORNI SLOJEVI I NOVI OBLICI: PROSTORI PLESNE PRAKSE U RADNIČKO-NARODNOM SVEUČILIŠTU MOŠA PIJADE U ZAGREBU // Marjana Krajač
Ovaj rad istražuje prostor bivšeg Radničkog i narodnog sveučilišta Moša Pijade u Zagrebu koji je u tijekom različitih perioda zgrade služio ili bio korišten kao plesna dvorana, prostor plesnog rada i plesnih istraživanja. Uzimajući u obzir progresivni koncept edukacije radnika u samoupravnom modelu te modernistički arhitektonski etos zgrade, istraživanje teoretizira svojevrsni kontinuum koncepata koji se nazire u diskurzivnim i eksperimentalnim praksama suvremenih plesnih umjetnika koji su radili u nekima od prostora tijekom ranih 2000-ih. Oslanjajući se na Derridaovu sugestiju fluidne umjesto statične ideje arhitekture, istraživanje se bavi višestrukostima prostornih slojeva, te potencijalima izvedbeno-konceptualnih intervencija eksperimentalnih plesnih praksi kao važnim alatima za emancipaciju umjetnosti, procesa i prostora.
ALKEMIJSKA ZVIJER // Sindri Uču
Autorica i izvođačica: Sindri Uču
PRIPREMA ZA SADAŠNJE // Ana Kreitmeyer
Koji nam je odnos prema budućnosti?
Predstava plovi od anksioznosti do borbenosti zaranjajući u mrak i povišeno svjetlo.
Pogled u tamno nebo razjašnjava sve nedoumice.
Priprema za sadašnje bavi se pokušajem afektivnog snalaženja u izazovima koje klimatska kriza postavlja pred nas. Struktura se temelji na principu niza (afektivnih, kondicijskih, kognitivnih) vježbi kao pripreme za katastrofe koje možemo i ne možemo zamišljati na temelju trenutnih i onih prijašnjih, svjesno se poigravajući apsurdima i nemogućnostima takvog pothvata u kontekstu neizvjesnosti posljedica desetljećima dugog sporog nasilja fosilnog kapitala i logike ekstraktivizma. Uronjena u mrak i dozvoljavajući izboje bijelog svjetla, predstava je zainteresirana za preplavljujuće emocije koje nastaju u rasponu od tjeskobe preko indiferentnosti do spremnosti i borbenosti, prihvaćajući taj nered i njegovu nerazrješivost, kao i frustraciju proturječnih odluka o tome kako koristimo vrijeme sadašnjeg trenutka. Priprema za trk, nestašicu ili vrućinu jednako je važna kao priprema za izdržjivost, zagrljaj i neodustajanje, u želji da prijateljska zajednica izdrži sve nadolazeće ritmove i izazove.
Autorski tim:
Koreografija: Ana Kreitmeyer
Izvedba: Ana Novković, Jovana Zelenović/Ana Kreitmeyer, Koraljka Begović, Margareta Firinger, Silvija Dogan
Dramaturginja: Nina Gojić
Prostor i kostim: Silvio Vujičić
Glazba: Neven Benko
Svjetlo: Igor Pauška
Video instalacija: Vanja Babić
Koreografija za video instalaciju: Zrinka Užbinec i Ana Kreitmeyer
Tehnička podrška: Jasmin Dasović
Producentica: Hana Zrnčić Dim
Asistentica dramaturgije: Margareta Sinković
Snimanje i montaža predstave: Dražen Žerjav
Prijateljica projekta: Zrinka Užbinec
Hvala: Nikolini Pristaš, Marku Crnčeviću, Draženu Šivaku, Sandra Banić Naumovski
Produkcija: Ana Kreitmeyer
Koprodukcija: Domino i CM Ribnjak
Predstava je realizirana u koprodukciji festivala Perforacije i Mreže izvedbenih umjetnosti udruge Domino te u okviru rezidencijalnog programa Scena Ribnjak u suradnji sa Centrom mladih Ribnjak, uz podršku Zaklade Kultura nova, Grada Zagreba i Ministarstva kulture RH i donaciju scenografskih elemenata tvrtke Pijole-G i Kamgrad..
Video instalacija u predstavi i najavna medijska kampanja realizirana je kroz projekt Prijeteći hibridi koji je ostvaren uz podršku Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH.
seguir moviendo // Darío Bardam, otvoreni lab
Darío Bardam podijelit će svoju praksu temeljenu na radu "seguir moviendo" (“nastavi s kretanjem” koje će izvesti ANTISEZONI. Razumijevajući ples kao fenomen koji se stalno razvija s potencijalom stvaranja estetskog i osjetilnog znanja, Darío će predložiti tri bitna područja na koja se treba usredotočiti tijekom plesa: distribucija pažnje, povratna informacija i plesni arhiv. Osim toga, ritam i ponavljanje koristit će se kao alati za nastavak plesa.
S T R I P T E A S E // Dora Brkarić
Polazeći od impulsa za otkrivanjem slojeva vlastitog identiteta i želje za njegovim ogoljenjem, Dora Brkarić i Iva Katarinčić sirovim eksponiranjem izazivaju šablone ženskog identiteta pronađene u vlastitim tijelima. Proučavajući korijene odrastanja u Istri; sakupljena iskustva, osjećaje, ali i mitologiju, simboliku i rituale utkane u tkivo, propituju epitete s kojima su se oduvijek poistovjećivale i kako oni oblikuju njihovu stvarnost. S T R I P T E A S E je ekstatična izvedba koja poziva na guljenje slojeva koje tijelu nameće okolina, radikalnu istinu, ranjivost i suradnju. (Elena Apostolovski)
Ideja i koncept: dora brkarić
Konceptualna podrška: elena apostolovski
Izvedba i koreografija: dora brkarić, iva katarinčić
Glazba: jasmin mahmić FIUME
Kostimi: mia miletić
Scenografija: anja mergeduš
Dizajn svjetla: toni modrušan
Suradnik-povjesničar: kristijan žgaljardić
Podržali: udruga Metamedij, Ministarstvo kulture i medija, Istarska županija, ZARO,
dr. INAT, INK- Pula
seguir moviendo // Darío Bardam
cijeli ovaj tekst opetovano promašuje bez nade da ikada-ne promaši: kroz flux specifične beznačajnosti, početne višestrukosti.* pomaknuti tlo koje vas pokreće, zadržavanje. ipak, barok uvija i okreće svoje preklope, gurajući ih u beskonačnost, preklop preko preklopa.* ovo se događa već 12,6 milijardi godina. ide jako dobro s onim što znamo da znamo. transitoria y fugaz. kao nepovezan, kao nomad izgubljen u nekoj vrsti nesvodive odiseje... s besciljnim uvjerenjem da će svaki pokret promašiti svoje odredište, kao «dobro štivo», kao valjana interpretacija.* zamagljivanje vlastitih rubova. piensa, con oído. je li ovo to? pitam. više ili manje, više ili manje, dvosmisleno, nejasno. od neprestanog preoblikovanja, nestajanja, do rastakanja, do zvjezdane prašine (i obrnuto, naopako i neuredno) (opet). svjestan onoga što još nije i što bi moglo biti uskoro ili ne. za otprilike 4,7533108 x 10-8 milenija zvižduk će zavladati prostorom.
*Erin Manning, “Always More Than One” (x2) i Paz Rojo, “To Dance in the Age of No-
Budućnost".
ples pleše: Dario Bardam
ples je informiran plesom Anne Grip, Cristine Caprioli, Deborah Hay i Lipi
Hernández (među ostalima, mnogima).
ples glazbeno vodi Darío Bardam i Tsvetan Momchilov.
ples je promišljen s Gry Tingskog.
ples je osvjetlila Carina Premer.
ples je ilustrirao Gjorgji Despodov.
o plesu skrbi i uvijek prati Aleksandar Georgiev.
Produkcija Darío Bardam s festivalom Roots Proposals, Giessen. Koprodukcija ICC (Imaginative Choreographic Center) i Garage Collective uz podršku National Cultural Fund of Bulgaria i Giessener Hochschulgesellschaft (GHG).
ANTISEZONA je projekt koji donosi cijelogodišnji program prezentacije i kontekstualizacije suvremenog plesa i srodnih izvedbenih praksi u MSU i TALA PLE(j)S, kojeg vode plesne umjetnice Silvia Marchig, Sonja Pregrad i Iva Nerina Sibila i muzeologinja Tea Kantoci.
ANTISEZONA nastaje razvijanjem naših umjetničkih (autorskih, izvođačkih, edukacijskih) i kuratorskih praksi / interesa / intenziteta / potreba, a produkcijskom sinergijom kapaciteta koji nose naše umjetničke organizacije Divert, Kik Melone i Objekt plesa, pronalazeći partnera u centralnoj nacionalnoj instituciji suvremene umjetnosti u Hrvatskoj – MSU i PC TALA.
Tako stvaramo održiv ekosustav (stalno obnavljajuću mrežu) samo-organizacije, partnerstva, inspiracije i brige, afirmirajući ples kao kontekstualno osjetljivu, feminističku, intermedijalnu, inkluzivnu, na svaki način eksperimentalnu i otvorenu, a uvijek suradnički mišljenu i realiziranu umjetničku praksu.
ULAZNICE
Ulaznice za izvedbe mogu se rezervirati na recepcija@msu.hr ili kupiti na blagajni Muzeja.
Jedna predstava – 8 eura
Studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 5 eura
Cijena combo ulaznice za dvije predstave – 12 eura
Cijena za studente, učenike plesnih škola, umirovljenike i nezaposlene – 8 eura
Osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno
Studenti Odsjeka plesa pri ADU – besplatno
Lab seguir moviendo – besplatan
Program je financiran sredstvima Gradskog ureda za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo, Ministarstva kulture i medija RH, Zaklade Kultura nova te je dio NAM i LLB3 EU projekata.
Produkcija programa Antisezone u MSU:
Odjel za programsko-izložbenu djelatnost, Branko Kostelnik, voditelj Odjela, Miranda Herceg, voditeljica programa multimedijske dvorane
Dizajn: Niko Mihaljević