Antisezona 23 - IMPROSPEKCIJE2023 MEĐUNARODNI FESTIVAL IMPROVIZACIJE

 

Antisezona 23 - IMPROSPEKCIJE2023 MEĐUNARODNI FESTIVAL IMPROVIZACIJE

20.09.2023 - 23.09.2023 / Dvorana Gorgona

Rujanski blok Antisezone 23 donosi međunarodni festival improvizacije - Improspekcije2023

IMPROSPEKCIJE2023 – RAŠAVLJIVANJE SVIJETA I (NE)OTPORNOSTI TIJELA 

Šivanje, šav, rašavljivanje, otpornosti materijala, različiti su osjetilni imaginariji koje iz zanatskog, ženskog rada prenosimo u mišljenje izvedbe kako bismo otvorile nove moguće prizme i načine doživljavanja. Ne želimo definirati što ovi pojmovi jesu, već što mogu biti, kako se usložnjavaju kroz kurirane radove, te kako festival time tvori nekakav prijedlog u vremenu i prostoru u kojem živimo. 

Svake godine Improspekcijama dajemo temu, ali ne s namjerom njenog ilustriranja kuriranjem radova, već kao prostor promišljanja poe/litika i metodologija otjelovljenja i izvedbi. Ovogodišnja tema još jednom dolazi iz registra umjetničkog interesa za odnos materijalnosti i izvedbe. 

Zanima nas kako se radovi, tijela (objekti) i misli umjetnic/ka koje smo pozvale šivaju, rašavljuju ili bivaju šavom odnosa s pogledom (slušanjem, osjećanjem) gledatelja, svijeta.  

Želimo da festival Improspekcije, iako prikazuje predstave i radove koji nisu improvizacija, ipak ne bude samo mjesto reprezentacije, već otvoreni prostor osjetljivosti, istraživanja, sinergija razmjene i učenja. Zato smo uz program međunarodnih i domaćih izvedbi, te izložbe postavljene u prostoru izvedbe, osmislile diskurzivno-iskustveni program dijeljenja metodologija, razgovora, bilježenja i arhiviranja. 

 

IZVEDBENI PROGRAM U MSU

srijeda, 20. 9., 19.00 sati, dvorana Gorgona

Dvorana Ana Niko Mihaljević 

Kroz poetičnu demonstraciju vlastitih tehničkih mogućnosti, dok efemerni objekti neobjašnjivo nestaju s pozornice, a zvukovi iznenada odjekuju prostorom bez vidljivog izvora, Dvorana Ana postaje središnji entitet koji provodi svoju kaotičnu volju. Premijerna izvedba, koja možda uključuje improvizaciju za pokretni zastor i softverski muzički ansambl, auralne panoramske eksperimente za bestjelesne glasove, vibrantna aterirajuća svjetla i jednu testnu video projekciju, otkriva do koje mjere Dvorana Ana preuzima kontrolu nad svojom sudbinom. 

Autor: Niko Mihaljević
Oblikovanje svjetla: Tomislav Maglečić
Tehnička koordinacija: Tea Kantoci, Tomislav Maglečić, Niko Mihaljević
Zahvale: Miodrag Gladović, Tea Kantoci, Hrvoje Pelicarić


petak, 22. 9., 19.00 sati, dvorana Gorgona

zbogom formi, izvedba rada u nastajanju nika pećarina

Zbogom formi održava se pod krinkom kasnovečernjeg čitanja koje orbitira oko pojmova transspolnosti, glasa i ljepote. 

Bavi se pitanjima političke dinamike i mogućnosti razmjene glasova, kao i žudnjom koja nije upitna, među ostalim, muzikalnošću, maskulinitetom, estetikom kvir tonova i očuvanjem subjektnosti. Govor, zvuk i izvedba koriste se kao sredstva skladanja koja pretpostavljaju da je slušanje vještina procesuiranja i utjelovljenja različitih oblika znanja, iskustava i stanja. 

Susrećemo se u zajedničkoj strukturi javnih osjećaja - odvija se čitanje mišljeno da zadovolji tupu znatiželju, mišljeno iz citata, iznevjerenih očekivanja osobnih narativa, ispovijesti, memoara i autobiografija koje za polazište uzima sljedeći okvir:
bili smo razdvojeni i bili smo skriveni jedni od drugih         
bilo je nejasno tko smo i što znamo o sebi   
ponekad smo se susretali i učili jedni druge kako preživjeti
kako rijeđe umirati
spoznavali smo nemogućnost i osluškivali oko sebe
tvoja su usta zvuci mnogih voda netko je rekao i netko drugi zatim ponovio         
bila su prazna i riječi su bile otuđene od njih                        

 

subota, 23. 9., 19.00 sati, dvorana Gorgona

S T R I P T E A S E dora brkarić 

S T R I P E A S E se rađa kao video rad 2021. na Marsovom polju u Puli gdje dora potaknuta osjećajem izoliranosti fizičkih kontakta, u doba epidemije, dobiva želju za penetriranjem u nutrinu vlastitoga tijela. Ona pleše, osvjetljava svoje tijelo bljeskalicom mobitela, snima se... Uz korištenje kamere mobitela kao alata za ogoljavanjem te ekrana kao prikazom nađenih sadržaja, ona pronalazi sirovost materije tijela te surovost zemlje, zraka i vode svog rodnog grada. Kroz pokret i udah rađaju se impresije upisanog identiteta. Putujući u memorije i osjećaje koje je njen rodni grad upisao u njeno tijelo, otkriva svoj identitet te ga sada kroz kazališnu izvedbu želi ogoliti izlaganjem intime. dora dijeli svoje istraživanje s ivom te je poziva na zajedničko istraživanje vlastitih identiteta, metodom ogoljavanja, komuniciranja, dijeljenja i otkrivanja. U suradnji s elenom otkrivaju da njihova tijela, kao ženska tijela, imaju specifičnost prikazivanja određenih linija putovanja kroz vlastite identitete.

Ideja i koncept: dora brkarić
Konceptualna podrška: elena apostolovski
Izvedba i koreografija: dora brkarić, iva katarinčić
Glazba: jasmin mahmić FIUME
Kostimi: mia miletić
Scenografija: adam szekeres

 

IZVEDBENI PROGRAM NA OSTALIM LOKACIJAMA:

subota, 16. 9., 19.00 sati, Centar Knap
Performance Situation Room: Cyborgs Dancing
Matèrie Ecrite i Immediate Irreality Luka Švajda
u suradnji sa studenticama i studentima Odsjeka za animirani film i nove medije ALU i Odsjeka plesa ADU 

Improspekcije pozivaju Luku Švajdu da svoj projekt umjetničkog istraživanja podijeli sa studenticama i studentima Odsjeka za animirani film i nove medije Akademije likovnih umjetnosti i Odsjeka plesa Akademije dramske umjetnosti – u obliku četverodnevne radionice i javne prezentacije

Kao dio većeg istraživačkog projekta koji istražuje kako ples djeluje kao mehanizam stvaranja značenja, ovaj će se proces rada usredotočiti na pojmove matèrie ecrite (pisana materija) i immediate irreality (neposredna irealnost). Matèrie ecrite izum je francuskog avangardnog umjetnika Pierrea Guyotata; međutim, ovaj govornički, visceralni i ritmički leksikon (tj. metoda pisanja) bio bi prenamijenjen, dopuštajući nam eksperimentiranje s različitim medijima. Najosnovniji alati ove metode sastojat će se od:
A) automatskog pisanja koje dovodi do velikog broja parataktičkih (bez kronologije) tekstova
B) niza zadataka temeljenih na somatskim praksama
C) pretvaranje već postojećih tekstualnih prijedloga u serije gesta
D) mnemotehnike (npr. palače sjećanja).

Dijelovi teksta rumunjskog nadrealista Maxa Blechera "Adventures in Immediate Irreality" pomoći će nam da pokrenemo procese kolektivne imaginacije i sanjanja, utjelovljene u Blecherovoj upotrebi tijela kao instrumenta za snimanje/ispitivanje irealnog svijeta. Drugim riječima, posjećujući irealnost, u kojoj predmeti vladaju i tlače našu somatsku konstituciju, omogućit će nam da stvaramo dok smo “uronjeni u imanentno kretanje”.

Ovaj projekt realizira se u suradnji sa UO Divert/Antisezonom kao Performance Situation Room: Cyborgs Dancing u sklopu LLB3 EU projekta.

 

nedjelja, 17. 9., 19.00 sati, ADU Leks D1
Lekcija iz fantazmičke anatomije #1 Jezik, koža i želja za jezikom Anne Juren

Proteklih nekoliko godina Anne Juren razvija fantazmičku anatomiju, stvarnu poput kosti. U želji da proširi koncept koreografije u svom radu, karakteristična praksa Anne Juren propituje granice između javnog i privatnog, između unutarnjeg i vanjskog prostora, prelazeći normativne granice i eksperimentirajući s kinestezijom, poezijom i senzualnošću. 
Lekcija iz fantazmičke anatomije stvara vizualni, zvučni i osjetilni krajolik, te sugerira fantazmagorijsko i delirično putovanje oko i unutar tijela, gdje se mogu odvijati disfunkcionalni odnosi i nezamislive radnje, koji uznemiruju odnose unutarnjeg i vanjskog prostora. Svaka lekcija je izvedba koja razotkriva i bavi se drugim dijelom tijela, s dinamikom žudnje, kroz glas, pisanje, osjetilno otjelovljenje i različite tjelesnosti. 

U sklopu ovogodišnje teme festivala, Anne predlaže Lekciju iz fantazmičke anatomije #1 Jezik, koža i želja za jezikom.

Koncept, tekst i izvedba: Anne Juren

 

nedjelja, 24. 9., 19.00 sati, TALA PLE(j)S
Predmetanje Jan Rozman

U svom radu koreograf i izvođač Jan Rozman sučeljava se sa stvarima – predmetima koji ga okružuju te osjete i ideje koje potiču. Predmetanje (Thinging) predstavlja visceralnu reakciju na svijet stvari u kojem živimo. Predmetanje misli i pjeva.

Predstava radi s međuprostorima – onima između objekata i subjekata, između postojanja, spekulativnog postojanja i nepostojanja, nedjelovanja i djelovanja, zasićenja, smirenosti i praznine, svjetla, sumraka i mraka, svakodnevnog, tajanstvenog i poetičnog, kao i između zasebnih prisutnih tijela te raznih performativnih žanrova.

Predmetanje propituje antropocentrično razmišljanje u doba prijeteće globalne ekološke katastrofe i prezasićenosti predmetima u suvremenom zapadnjačkom životu.

Koncept i izvedba: Jan Rozman
Dramaturgija: Julia Keren Turbahn
Dizajn rasvjete: Urška Vohar
Kostimi: Kiss the Future
Savjetnik za scenografiju: Dan Adlešić
Asistent za scenografiju: Dan Pikalo
Grafički dizajn: Matija Medved
Videosnimanje: Gregor Gobec
Fotografije: Nada Žgank
Prijevod i lektura: Urban Belina
Produkcija: Emanat
Izvršna producentica: Sabina Potočki
Koprodukcija: Plesni teater Ljubljana
Podržao: Grad Ljubljana


IZLOŽBA
za-ki-va-nje
21.
- 23. 9. TALA PLE(j)S 
četvrtak, 21. 9.,19.00 sati otvorenje izložbe
subota, 23. 9.,16.00 sati razgovor s umjetnicima u sklopu diskurzivno-iskustvenog programa
Umjetnici: Teuta Gatolin, Željko Beljan, Dino Zrnec
Kustosica: Tea Kantoci

Fraza rašavljivanje svijeta i (ne)otpornost tijela lijepi se na sve površine. Osjećamo je na koži, uzduž cijelog tijela. Teksturalnost koju priziva sinteza je raznih, često oprečnih osjeta u/oko nas: ranjivosti, topline, zaštićenosti, izdržljivosti, grubosti, poroznosti, dekonstrukcije. Proteže se na naš neposredni okoliš i potiče nas da afirmiramo sve njezine formate. 

Ispitujemo neistraženi izložbeni potencijal tvorničke hale, u čijoj je suštini neprekidni pokret i proizvodnja, te je punimo objektima čiji propusni šavovi ostavljaju dovoljno mjesta za gibanje (zraka, ljudi, narativa). Tek prividno pasivni, u međusobnom suodnosu titraju i generiraju višestruki potencijal transformacije fizičke stvarnosti neovisno o perspektivi u koju smo uronjeni.

Ovako naslonjeni na ostale radove šireg festivalskog konteksta koji smo stvorili, omogućeno nam je da zajedno uvezujemo
šav po šav 
neke nove materijalnosti.


DISKURZIVNO-ISKUSTVENI PROGRAM
16. -  24. 9. nakon izvedbi i unutar izložbe 
Razgovori i kolaži

Kroz razgovore s autorima i publikom, organizacijski tim Improspekcija u suradnji s Mašom Radi Buh i Dorom Đurkesac, ušiva ili rašavljuje iskustva i ideje, promišljanje i bilježenje u formi zajedničkog kolažiranja.

21. - 23. 9. 10.00 - 12.00 sati, Školica MSU
Dijeljenja autorskih metodologija 
U sklopu diskurzivno-iskustvenog programa festivala, Improspekcije pozivaju gostujuće umjetnik/ce na dijeljenje metodologija svojih radova, umjetničkih interesa i praksi sa svim zainteresiranima. Sesije su osmišljene u dva dijela, od kojih je prvi praktičnog pristupa, a drugi refleksivnog. U moderiranju radionica sudjeluje i dramaturginja, teoretičarka te kritičarka Maša Radi Buh.

srijeda, 20. 9. Gizeh Muñiz Vargas
Gizeh posebno zanima somatski proces učenja (ili prisjećanja) i UTJELOVLJENJA pokreta, koji nam dopušta ne samo da treniramo tijelo u estetske i izvedbene svrhe, već kako bismo gradili strategije otjelovljenja međupovezanosti zemljinog ekosistema s ekosistemom tijela. Dajući prednost osjećaju radosti i sabrosura, ona istražuje svoje latino utjecaje: perreo, salsa, cumbia, floorwork i bachata plesove.

četvrtak, 21. 9. Niko Mihaljević
Niko Mihaljević prakticira konceptualan i interdisciplinaran pristup umjetnosti. Zanima ga  svakodnevno i onostrano, bilježenje i arhiviranje, eksperimentalna zvučna kompozicija i izvedba, pop glazba i avangarda, tekst i tipografija, humor i apsurd. Njegovi radovi uključuju permutacijsku net-art kompoziciju trajanja 130 godina; osnivanje Muzeja kristalne lubanje; eksperimentalnu karaoke izvedbu za improvizacijsko zviždukanje; filozofski dijalog koji dokazuje da je otok Prvić kopno sa svih strana okruženo morem, itd.

petak, 22. 9. Dora Brkarić i Elena Apostolovski 
Pipci, pokrovi, zasloni, ljubavi / Transformacija perceptivnog aparata uvod je u razumijevanje prakse umjetnice Dore Brkarić koja sa suradnicom Elenom Apostolovski uspostavlja intimni prostor razmjene i refleksije, izokreće razumijevanje prostora i vremena te poziva na ogoljivanje vlastitih unutarnjih stanja i nastojanja, zagovaranje animalističkih nagona i emitiranje sirovih impulsa. Tehnološka stvarnost i žensko tijelo inspiracija su za performativne igre i motivacija otvaranju novim razumijevanjima društvenih multirealnosti i njihovih slojeva u kojima supostojimo i iz kojih dolazimo.

subota, 23. 9. Jan Rozman 
Jan se bavi pojmovima proširenih tijela, materijalne semiotike, procijepa, grešaka i zbrke, ekologije, mašte, (znanstvene) fantastike i humora u potrazi za relevantnim performativnim artikulacijama postinternetske / antropocenske ere.
Sudjelovanje Jana u diskurzivno-iskustvenom programu Improspekcija dio je programa Capacity Grid u sklopu LLB3 EU projekta.

 

25. 9. 12.00 - 15.00 sati Školica, MSU
Performance Situation Room: Expose 
Zapamćivanje topologija 

Što sve zabilježiti tokom/nakon izvedbe? Što imenujemo i izgovaramo, što aktivno pamtimo, što uvezujemo u kolektivno (izvedbeno) sjećanje?

Za vrijeme festivala kroz razgovore s umjetnicima_ama suradnički ćemo generirati dokumentacijske kolaže nakon svake izvedbe. Na ovoj, zaključnoj sesiji, koju će moderirati Tea Kantoci i Dora Đurkesac, prikupljene materijale oblikovati ćemo i interpretirati u  publikaciju/zine koristeći interdisciplinarna znanja (umjetnička, dizajnerska i muzeološka).

Ovaj format laba nastaje u kontekstu projekta Imaginarne prakse bilježenja kojim se želi eksplicirati neizvjesna pozicija izvedbenih umjetnosti, osobito plesa, u institucionalnom diskursu iz kojeg je uglavnom izuzet. Zbog toga bilježenje, arhiviranje, pa i muzealiziranje objekta plesa ostaje na samoj zajednici koja ih metodološki razvija i vraća u vlastitu umjetničku praksu. 

Zainteresirana publika pozvana je da participira u otvorenom formatu laba kako bismo zajednički zabilježili različite izvedbene prakse i metodologije rada te otvorili šira pitanja institucionalizacije i historizacije plesa u lokalnom kontekstu.

Ovaj projekt realizira se u sklopu programa Ne/održivost arhiva u suradnji sa UO Divert/Antisezonom kao Performance Situation Room: Expose  u sklopu LLB3 EU projekta. 

 

RADIONICA
petak, 15. 9., 17.00 - 20.00 sati i subota, 16. 9., 11.00 - 18.00 sati, ADU Leks D1

Pristupi i prakse fantazmičkih anatomija temeljene na Feldenkrais metodi Anne Juren 

Kroz radionicu predstavit ću svoj recentni koreografski rad i istraživanje, Studije fantazmičkih anatomija. Lekcija fantazmičkih anatomija je somatsko-poetska lekcija u kojoj možemo početi susretati i osjećati tijelo kao fizičku i kao poetsku tvar. Predložit ću navigiranje vođenim satom Feldenkraisa, dopuštajući toj tvari da se razgrana u koreografskim pristupima. Prakticirat ćemo ono što nazivam ogoljenim pokretima, neizražen i nevizualan oblik kretanja koji bi mogao izvući na površinu somatsko-poetske oblike jezika. Baveći se različitim praksama pisanja i usmjerenosti na tijelo, eksperimentirat ćemo s odnosom funkcija tijela i tjelesnosti, fikcije i potencijala neizraženog pokreta. Radionica nastavlja istraživanje tjelesnog bavljenja različitim stanjima tjelesnih, osjetilnih, kinestetičkih i imaginativnih doživljaja. Dijeljenje fantazmičkih pristupa i praksi je eksperimentalna i procesna platforma. Sudionici će imati priliku pronaći način uključivanja tijela u različita stanja tjelesnog, osjetilnog i pisanog izražavanja.


ULAZNICE 
Cijena ulaznice po izvedbi: 8 €
Cijena ulaznice za studente, učenike plesnih škola, umirovljenike i nezaposlene: 5 €
Ulaznice za osobe s invaliditetom i osobu u pratnji, te studente Odsjeka plesa ADU su besplatne.
Ulaz na predstave Lekcija iz fantazmičke anatomije #1 Jezik, koža i želja za jezikom Anne Juren te Matèrie Ecrite i Immediate Irreality Luke Švajde je besplatan.
Ulaz na izložbu za-ki-va-nje u TALA PLE(j)S-u je besplatan.
Ulaz na diskurzivno-iskustveni program je besplatan.

Za sudjelovanje na odabranim sesijama Dijeljenja autorskih metodologija poželjna je prijava na improspekcije@gmail.com.

Sudjelovanje na dvodnevnoj radionici Pristupi i prakse fantazmičkih anatomija temeljeni na Feldenkrais metodi Anne Juren na ADU Leks D1 je 50 eura uz obaveznu prijavu na improspekcije@gmail.com

Ulaznice se mogu kupiti sat vremena prije početka predstave na mjestu događanja. 

 

Programi suradnje:
(Non)Aligned Movements rezidencija – Maša Radi Buh i Dora Đurkesac kroz rezidenciju na festivalu, u suradnji sa Anikom Cetinom, Teom Kantoci i Sonjom Pregrad, moderiraju diskurzivno-iskustvene programe.

Capacity Grid u sklopu LLB3 EU projekta – mladi umjetnik Jan Rozman sudjeluje u diskurzivno-iskustvenom programu razmjene ovogodišnjeg festivala.

Suradnja GPS Open Exchange FRESH i festivala Improspekcije – razmjena umjetnika: rezidencija, dijeljenje znanja i prikupljanje iskustava u sklopu koje stiže američka umjetnica i jedna od organizatorica KH FRESH festivala u San Franciscu Gizeh Muñiz Vengel.

impressum, partneri

Programsko-kustoski i produkcijski tim: Sonja Pregrad, Anika Cetina i Tea Kantoci
Grafičko oblikovanje: Dora Đurkesac
Voditelj tehnike: Tomislav Maglečić
Produkcija: Objekt plesa
Prevoditeljica/lektorica: Ivana Ostojčić
Partneri: Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, Centar KNAP, PC TALA, Akademija dramske umjetnosti, Kik Melone, Divert, Movement Research, Nomad Dance Academy  

Improspekcije2023 podržali su: Grad Zagreb, Ministarstvo kulture RH, Movement Research kroz GPS/Global Practice Sharing program koji financira Trust for Mutual Understanding, Life Long Burning, Kreativna Europa, Zaklada Kultura nova, Austrijski kulturni forum 

Improspekcije2023 dio su programa Antisezona 23 

Produkcija programa Antisezone u MSU:
Voditelj Odjela za programsko-izložbenu djelatnost MSU: Branko Kostelnik
Voditeljica programa multimedijske dvorane MSU:  Miranda Herceg