Rujanski blok Antisezone 22 donosi festival improvizacije - Improspekcije2022.
IMPROSPEKCIJE2022 - SENZUALNE POVRŠINE
22. - 25.9. MSU
26. 9. Centar KNAP
1.-2.10. i 28.-30.10. PC TALA
Tema ovogodišnjih, šesnaestih po redu, Improspekcija jesu senzualne površine, kao medij interakcije (tijela) sa svijetom. Kako smo uronjeni u svoj okoliš? Program Improspekcija propituje različite tjelesne, intermedijalne i društvene aspekte materijalnosti naših odnosa, senzualnosti, ko-agentnosti, mišljenja s materijalnošću/kroz materijalnost, odnosno kroz osjetilnost.
Hodanje po rubu vlastite površine * znoj * antigravitacija i dlake * praznina, tragovi i nostalgija * površina kao odbijanje dubljeg značaja * zlato, trauma i emotivna otpornost * suzdržanost vremena i poljupci * inteligencija mora i algoritmi mobitelskih aplikacija * hvatanje ukoštac * ples i jezik kao kanali slušanja * procesi orijentacije i disorijentacije u odnosu na arhitekture pritiska neke su od senzualnih površina radnih imaginarija umjetnika pozvanih na Improspekcije2022.
Program sačinjavaju gostujuće međunarodne i domaće izvedbe, instalacije, program studenata Akademije likovnih te Akademije dramske umjetnosti, radionice te Performance Situation Room iskustveno-diskurzivni popratni program u sklopu Antisezona X-tenzija formata. Njime, serijom razgovora s umjetnicama_ima, sesija Odgovora na izvedbu praksom te publikacijom na temu festivala, omogućujemo dodatni pristup temi i umjetničkim radovima, odnosno umjetnicama i umjetnicima te njihovim poetikama, politikama i perspektivama.
PROGRAM
** Predstava se otkazuje zbog bolesti**
22.9., 19.00 sati, dvorana Gorgona, MSU
Snježana Premuš: Vrijeme u pogledu / izvedba
Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona Ekstenzija
23.9., 18.00 sati, Plato, MSU
Marko Gutić Mižimakov u suradnji sa Lanom Hosni i Marinom Lemićem: Tvoj znoj ostavlja čudan metalni okus u zraku, mlada lovkinje / izvedba
Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona X-tenzija
24.9., 19.00 sati, Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Oda Brekke: Kad ostane samo površina / izvedba
Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona X-tenzija
25.9., 17.00 sati, Prostor za povremene izložbe, 2. kat, MSU
Studenti Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti: Koštac / performans / Antisezona X-tenzija
Nakon programa slijedi razgovor sa studentima u skopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona X-tenzija
19.00 sati, dvorana Gorgona, MSU
Costas Kekis: Odskok / izvedba
Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona X-tenzija
22.-27.9., 11-12.30 sati, Školica, MSU
Margit Galanter: Odgovor na izvedbu praksom / iskustveno-diskurzivni format
22.-25.9., Ekstenzija, MSU
Dora Đurkesac: Sea Soma / instalacija / Antisezona X-tenzija
CIJENA ULAZNICE PO VEČERI – 50 kuna
Studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 35 kuna
Osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno.
Ulaznice se mogu rezervirati na recepcija@msu.hr
Program sačinjava pet gostujućih međunarodnih i domaćih izvedbi, instalacija, program studenata Akademije likovnih te Akademije dramske umjetnosti, dvije radionice te Performance Situation Room iskustveno-diskurzivni popratni program.
Kratke trailere radova nađite na: https://www.facebook.com/improspekcije/, a više info u eventu: https://fb.me/e/2PW3S1GOi
Ulaznice za izvedbe u MSU po cijeni od 50 kn možete kupiti na dan izvedbe. Ulaz na izvedbu „Tvoj znoj ostavlja čudan metalni okus u zraku, mlada lovkinje“, instalaciju i performans „Koštac“i instalaciju „Sea Soma“ u MSU, te na izvedbu „Svijet od poljubaca ne kamenja“ u Centru KNAP je besplatan.
Podsjećamo vas da se još možete prijaviti na LAB Odgovor na izvedbu praksom, kojim ćemo u otvoriti prostor za promišljanje i praktično propitivanje ideja i materijala izvedbi koje ćemo gledati na festivalu. Format će se dešavati od 11-12.30 svakog dana festivala u prostoru MSU-a, a radit ćemo s izvedbom/radovima od prethodne večeri.
Sudjelovanje je besplatno, ali vas molimo da se najavite na improspekcijeATgmail.com.
Lab će facilitirati Margit Galanter.
****
PROGRAM
Vrijeme u pogledu / Snježana Premuš
Vrijeme u pogledu oblikovano je kao horizontalna, generativna koreografija, u kojoj gledatelj postaje dinamički promatrač koji prati pokret skupine stvoren raznim procesima transformacija i modulacija. Autoricu zanima rad skupine koji se nadovezuje na pokret kao proces i tijelo izvan željenih kodova i oblika tijela. Suočeni smo s prepoznatljivim znakovima, gestama, te njihovim neprimjetnim pojavnostima, koje izvođač i gledatelj zasebno prate, svaki u svojem prostorno-vremenskom kontinuumu.
Umjetničko vodstvo i koreografski principi: Snježana Premuš
Izvođači i su-kreatori: Anja Bornšek, Snježana Premuš, Tina Valentan
Glazba i skladanje uživo: Boštjan Perovšek
Oblikovanje svjetla i slaganje uživo: Špela Škulj
Kostimografija: Barbara Kapelj
Video: Hana Vodeb montaža / Tadej Vintar kamera
Fotografija: Marcandrea
Produkcija: Zavod Federacija Ljubljana
Partner: Bunker
Projekt je bio dijelom programa Creative Crossroads (1. ciklus) - Long life burning/NDA Slovenija (EU programme Creative Europe).
Program su podržali: Ministarstvo kulture Republike Slovenije i Grad Ljubljana.
Ovo gostovanje ostvareno je u suradnji sa SomaHut platformom.
****
Tvoj znoj ostavlja čudan metalni okus u zraku, mlada lovkinjo / Marko Gutić Mižimakov u suradnji sa Lanom Hosni i Marinom Lemićem
Eksperimentalna pokretna i audio-slikovna kompozicija predstavlja jednosatni ep sačinjen od nabora, izvrtanja i uvijanja vrijeme-prostora spekulativno-holografske kulture. Rad se, s odmakom, nastavlja na niz izvedbenih terena za afektivne klonove, a zamišljen je kao prije i poslije u narativu predstojećeg filma Lov na zmajice.
Marko Gutić Mižimakov u suradnji s Lanom Hosni i Marinom Lemićem te klonovima LaLacurata, dRASKO i MarQ2
Briga za kostime: Dominik Brandibur
Tehnička podrška: Jasen Vodenica
U koprodukciji Marka Gutića Mižimakova s Udrugom plesnih umjetnika hrvatske. Rad su podržali Gradski ured za kulturu Grada Zagreba i a.pass - Advance Performance and Scenography Studies.
****
Kad samo površina ostane / Oda Brekke
Kad samo površina ostane polazi od zanimanja za nemjerljive tragove koji se otkrivaju i stvaraju tijekom plesa. U ovome radu polazna je točka paradoksalni aspekt površine koncepta. Evocirajući osjećaj najkonkretnijeg i najuhvatljivijeg; što je u stvari prisutno, što se može vidjeti ili dotaknuti ili pokazati. Istovremeno površina nosi značenje površnosti i izgleda – fasada odvojena od čvrste strukture i dubljeg značenja.
Koreografija: Oda Brekke
Izvođači: Lisa Schåman, Sunniva Vikør Egenes i Oda Brekke
Izvorna postava/sukreatori: Maia Means, Lisa Schåman i Oda Brekke
Zvuk: Hara Alonso
Tekstil i objekti: Mathilde Sundfjord Sæthre
Dramaturška podrška: Karina Sarkissova
Administracija: Interim kultur
Premijerno izvedeno: Weld Stockholm 2021.
Ovo gostovanje i rezidencija održani su u suradnji sa MDT Stockholm, kroz program Life Long Burning u sklopu programske smjernice Dance Hub
Izvedbu su podržali: Weld, Švedsko vijeće za umjetnost, Švedski odbor za financijsku potporu umjetnosti, Nordijski fond za kulturu, Grad Bergen
****
Studentski program
Studentice i studenti završnih godina studija Akademije likovnih umjetnosti i Akademije dramske umjetnosti čiji se autorski radovi i interesi susreću oko ovogodišnjih Improspekcija pozvani su unutar dijeljenog suradničkog procesa razmotriti uslojavanje i doticanje površina svojih radova kao kolektivan odgovor na temu senzualnih površina.
Koštac / studentice i studenti Akademije likovnih umjetnosti diplomskog studija Animirani film i novi mediji, smjer Novi mediji: Bruna Jakupović, Josip Knežević, Evan Joseph Kirby Bogdanović, Lana Lehpamer, Ivor Tamarut i studentica Akademije dramske umjetnosti preddiplomskog studija Suvremeni ples; Nastavnički smjer Sara Škrobe.
Skupina 6 umjetnika ulazi u prazan prostor, unoseći svoje vlastite materijale, prakse i ideje. Iz njih proizlazi novi (merged) prostor, formiran oko koncepta "senzualne površine". Taj prostor sagrađen je i kolaborativno razvijen kako bi se formirala kolektivna instalacija. Ovo postaje početna točka za razmjenu između instalacije, umjetnika i posjetitelja.
****
Odskok / Costas Kekis
Odskok je izvedbeni ritual osobnog i kolektivnog popravka. Skupina petero izvođača djeluje kroz zajedničke osjetilne fizičke prakse emocionalne otpornosti, vođene potrebom za brigom, liječenjem, izdržavanjem i napredovanjem. Odskok je utjelovljen i ukorijenjen proces prema ekologiji percepcije, odnosno, prema načinu na koji aktivnost naših osjetila funkcionira kako bi povezala naše odvojene živčane sustave u objedinjujuću okolinu i napredovala – drugim riječima: kako bi odskočila.
Umjetničko vodstvo: Costas Kekis
Izvođači: Mzamo Nondlwana, mwoyo dziruni, Asher O' Gorman, Daniel Nasr, Evandro Pedroni
Zvuk: Tanja Fuchs aka Abu Gabi
Scena i kostimi: Panagis Marketos
Oblikovanje svjetla: Katja Thürriegl
Izvršni producent: Almud Krejza
Produkcija: Costas Kekis / Taystee Tears - Kunst i Tanzprojekte
Financijski podržano od strane: MA7 – Ured za kulturu Grada Beča
Ko-produkcija: Brut
Podržano od strane: Im_flieger
Gostovanje podržano od strane: DANCE ON TOUR Austrija i Austrijskog kulturnog foruma – AKF
****
Odgovor na izvedbu praksom / Margit Galanter
Kao dio popratnog programa Performance Situation Room, Margit Galanter, plesna pjesnikinja i pokretačica u kulturi iz kalifornijske regije Bay Area, održat će niz responzivnih sesija kroz iskustvo nastalo kroz festivalske izvedbe - svakoga dana reflektirat će se iyvedba od prethodne večeri. Sesije će uključivati pokret, pisanje, razgovor i istraživanje radi odražavanja, pojačavanja, obrade, i evolucije iskustva gledanja u nove oblike. Radit ćemo s vlastitom višeosjetilnošću, višedimenzionalnim odgovorima, te stalno mijenjajućim iskustvom kreiranja ideja kao senzualnih, promjenjivih, i kreativnih događanja. Što se dodiruje u iskustvu umjetnosti, a što se nalazi ispod površine? Zanima nas dijeliti vrijeme, jezik, te rastući kolektivni organizam zajedničkog područja. Program je otvoren svim zainteresiranima, prijave na improspekcije@gmail.com.
Ovaj program realiziran je u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.
****
Sea Soma / Dora Đurkesac
“Sea Soma” je fikcijski ekosustav koji istražuje vodu i digitalne objekte kao iscjelitelje somatskih osjetila. Fokusira se na utjelovljenu kogniciju i suprotstavlja se percepciji inteligencije koja je orijentirana prema umu. Promatra statične živote na ekranima i kontemplira digitalno kao dovoljan iskustveni nadomjestak. Prisutni elementi su prskanje mora, algoritamski zvukovi i slike, plesač istraživač, prozirni ekrani, te mobilni telefoni na okovratnim držačima.
Izvedba: Ixchel Mendoza Hernandez
Video i kreativna podrška: Stella Horta
Proučavanje UX dizajna: Sarah Baron Brljević
Dramaturška podrška: Nina Gojić
Savjetovanje oko teksta: Vinicius Jatobá
Dizajn: Louise Borinski
Teorijska podrška: Seán Marrett i Lukas Hondrich
Tehnička podrška: Lukas Hondrich
Zahvale: Marko Gregović i Natko Stipančev
Kuriranje: Rachel Monosov
Umjetnička voditeljica programa Improspekcije2022: Sonja Pregrad
Producentica: Tea Kantoci
Voditeljica studentskog programa: Anika Cetina
Grafičko oblikovanje: Dora Đurkesac
Voditelj tehnike: Tomislav Maglečić
Produkcija: Multimedijalna koliba i Objekt plesa
Improspekcije2022 dio su programa Antisezona 22.
Produkcija programa Antisezone u MSU: Odjel za programsko-izložbenu djelatnost, Branko Kostelnik, voditelj Odjela i Miranda Herceg, voditeljica programa multimedijske dvorane
Partneri: Movement Research, Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, Centar KNAP, Objekt plesa, Akademija dramske umjetnosti, PC TALA, Kik Melone, SomaHut,
Improspekcije2022 podržali su: Grad Zagreb, Ministarstvo kulture RH, Movement Research kroz GPS/Global Practice Sharing program koji financira Trust for Mutual Understanding, Austrijski kulturni forum, Dance On Tour Austria, Life Long Burning, Kreativna Europa
****
Programi Improspekcija 2022 u Centru KNAP i PC Tala
26.9., 18.30 sati, Centar KNAP
MOLD: Svijet od poljubaca ne kamenja / izvedba
Nakon predstave slijedi razgovor s umjetnicima u sklopu PSR programa Senzualne površine / Antisezona X-tenzija
1.- 2.10., 10-13 sati, PC TALA
Margit Galanter: Dodir, dijalog, i osjetilnosti bivanja u tijelu / radionica
28.-30.10., 10-13 sati, PC TALA
Shannon Stewart: Što ovo tijelo radi? / Praksa tjelesno utemeljene teorije / radionica
****
Svijet od poljubaca ne kamenja / MOLD
Koreografija se odvija na oblaku pod zemljom i spekulira o vremenu koje ne prolazi, već je sveprisutno, sadržano u svijetu stvari. Svijet na oblaku pod zemljom uvijek je u blagom, suzdržanom, kontinuiranom kretanju. Kategorija vremena je bez smjera i sklada; uvažava mnogostrukost i raznolikost vremenitosti – kamenja ljudi crva i mikroba – koji ponavljanjem, obnavljanjem, nadovezivanjem u mrežu kontinuiranog kretanja, ostvaruju privremene slike i događaje.
Mold KOLEKTIV
Koreografija i izvedba: Antonia Dorbić, Marta Krešić, Danijela Renić i Lana Šprajcer
Scenografija: Antonia Dorbić i Marta Krešić
Glazba: Adam Lončar
Produkcija: Karla Abramović
Projekt je realiziran uz podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.
****
Dodir, dijalog, i osjetilnosti bivanja u tijelu / Margit Galanter
U ovoj radionici istražujemo plesanje i osluškivanje te višeosjetilno iskustvo koje može nastati prilikom usklađivanja disanja, mjesta, prostora, kontura, tona, dodira i atmosfere. Radionica se nadovezuje na radikalnu osjetilno-percepcijsku kompozicijsku praksu pod nazivom „Tuning scores“, koju je započela Lisa Nelson (SAD) te na kozmologiju prostranog pokreta „Amerta Movement“, koju je kreirao Suprapto Suryodarmo (Java, Indonezija). Radit ćemo i s osjetilnim i usmenim jezikom kako bismo dobili pristup namjeri i slaganju kao konverzaciji. I kroz osjećanje, odnos i stvaranje, probudit ćemo senzualne površine iskustva kretanja, i slagati zajedno.
Ova radionica djeluje kroz praksu pokreta i otvorena je za umjetnike i mislioce svih disciplina – sve prakse imaju utjelovljenje i sve bi mogle imati koristi od ovoga rada. Ako želite, slobodno si donesite bilježnicu, olovke, ili materijal za crtanje.
Program je realiziran u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.
****
Što ovo tijelo radi? / Praksa tjelesno utemeljene teorije / Shannon Stewart
Kako se materijal od kojeg sam sačinjen križa s materijalom koji jesam, s materijalom koji nas je sačinio, s tvari s kojom se susrećemo, i s čarolijom koja seže s one strane tvari?
Tijekom dva dana, naše sesije kombiniraju somatske vježbe prilagođene da se pozabave pitanjima o tome kako gradimo svoja tijela i kako su izgrađena. Prijedlozi dolaze iz queer, feminističke, crip, te kritičke teorije rase, i svake druge koja oprimjeruje i remeti način na koji je identitet utjelovljen individualno i kolektivno. Usmjeravamo pažnju na pritisak koji stvaraju prostori, površine koje reflektiramo, odnos subjekt/objekt, ako i sam čin bivanja u odnosu. Istražujemo proces orijentacije i dezorijentacije, potvrđujući vlastite obrasce i zatim se vraćajući čitati što naša tijela rade kroz razne leće. Koristit ćemo alate/radnje/koreografije koje su poznate, ali ponešto rekonfigurirane, kako bismo pronašli pukotine, nečitljive ili nepoznate prostore.
Ovaj program realiziran je u suradnji sa Movement Research kroz Global Practice Sharing program financiran od Trust for Mutual Understanding.