ANTISEZONA, projekt kontinuirane prezentacije i kontekstualizacije suvremenog plesa i srodnih izvedbenih praksi u MSU, otvara svoju četvrtu godinu rada.
Ovogodišnji program artikulira tri višegodišnja opusa umjetnica i umjetničkih organizacija koje ANTISEZONU misle premijernim i repriznim naslovima, kao i proširenim programom dijaloga s pozvanim umjetnicama i umjetnicima čiji radovi rezoniraju zajedničke, slične ili paralelne opsesije.
Prvi blok pod nazivom ANTIREPERTOAR održat će se 14. i 15. veljače i 27. - 29. ožujka u MSU, a na programu su reprizne i gostujuće izvedbe predstava nastale unutar i u blizini ANTISEZONINOG okružja, a kojima želimo omogućiti ponovni susret s publikom.
PROGRAM:
14. veljače 2022.
19:30 | MSU, Prostor za povremene izložbe, 2.kat
DOWL
Sonja Pregrad
repriza
15. veljače 2022.
19:30 | MSU, Prostor za povremene izložbe, 2.kat
ANNA, BALLA
Anika Cetina
gostovanje
20:30 | MSU, Prostor za povremene izložbe, 2.kat
NE SASVIM NASUMIČNO I RIJETKO
Anne Ampersand
gostovanje
Program je financiran sredstvima Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH te je dio Performance Situation Room / NDA Life Long Burning EU projekta.
Voditelj Odjela za programsko - izložbenu djelatnost MSU: Branko Kostelnik
Voditeljica programa multimedijske dvorane MSU: Miranda Herceg
Ulaznice se mogu kupiti na blagajni Muzeja. Ukoliko namjeravate kupiti ulaznice na dan izvedbe, molimo rezervirajte na: recepcija@msu.hr.
Cijene ulaznica
JEDNA PREDSTAVA (14.2.) – 50 kuna
studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 35 kuna
osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno
JEDNA PREDSTAVA U ISTOM DANU (15.2.) – 30 kuna
studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 20 kuna
osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno
DVIJE PREDSTAVE U ISTOM DANU (15.2.) – 50 kuna
studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 35 kuna
osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno
OBA DANA (14. i 15.2.) – 70 kuna
studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 50 kuna
osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno
Zbog epidemioloških razloga broj posjetitelja je ograničen.
Sukladno Odluci Stožera civilne zaštite RH, od 16. studenog za posjet Muzeju suvremene umjetnosti i Kinu Metropolis potrebno je predočenje važeće EU digitalne Covid potvrde, ili drugi odgovarajući dokaz, ili negativan test ovlaštene ustanove i laboratorija.
D
O
W
L
variants: or dowle ˈdau̇(ə)l
now dialectal, England
: feathery or woolly down : filament
‘Dance, dance, Otherwise We’re Lost‘
(Pleši, pleši, inače smo izgubljeni)
– Pina Bausch
U srpnju 1518. stanovnike Strassbourga (tada dijela Svetog Rimskog Carstva) pogodio je iznenadni i naizgled neobuzdajući nagon za plesom. Histerija je započela kada je žena, poznata kao gospođa Troffea zakoračila na ulicu i u tišini se započela uvijati, vrtjeti i tresti.
Otkuda su proizašli izboji kolektivnog trzavog plesa u doba kuge i što tj. kako ih možemo razumjeti iz situacije u kojoj se nalazimo danas?
D
O
W
L ispisujemo zajedničkim plesom, koji koristi, upliće te izvrće raznovrsne forme grupnih koreografija – od unisonog kao klasicističke forme plesa, preko ravea, folklora, do dekodiranja vizualnih prikaza danse macabrea i bio-geometrije – uzoraka kretanja organskog, kako bi se zazvao kompozitni pokret kolektivnog tijela.
Što i kako nam znači prostor (tjelesnog) zajedništva u 2021.? Ovaj rad jest predmet plesa, ali i invokacija, izgrađena oblikovanjem geometrije afektivnog naboja koji nalazimo među tijelima. Time stvara doživljajni prostor za emotivno i kognitivno procesuiranje povišenog intenziteta unutar iskustva zajedništva kojemu smo zadnjih 620 dana svjedoci.
AUTORICA: Sonja Pregrad
GLAZBA: Nika Pećarina
KOSTIMI: Tea Kantoci
IZVODE: Ivana Bojanić, Viktoria Bubalo, Lana Hosni, Anna Javoran, Ana Mrak, Eva Priečková, Sonja Pregrad
PRODUKCIJA: Četveroruka u sklopu ANTISEZONE 21, u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti, Zagreb i u suradnji s Plesnim centrom TALA kroz rezidencijalno-istraživački festival Platforma HR
HVALA: Plesni centar TALA, Larisa Navojec Lipovac, Andrea Hršak, Pogon Jedinstvo, Željko Bašković, Miranda Herceg, Marko Gutić Mižimakov, Neža Knez, Tea Maršanić, Lea Martini, Antisezonke
Realizirano uz podršku Ministarstva kulture Republike Hrvatske, Grada Zagreba i Kiosk festivala Žilina (Slovačka).
________________________________________________________________
ANNA, BALLA
Anika Cetina
Rad se temelji na pojedinačnim i zamišljenim iskustvima žrtve, počinitelja i svjedoka koje održavam u jednom izvođačkom tijelu. Afektivno izvođačko stanje koreografski razvijam u izvedbeni modalitet koji radi kao obrambeni mehanizam tijekom suočavanja s uvjetima koreografije, izvedbe i sebe.
Anna, balla bavi se efektom i afektom nasilja. Pokrenuta je vlastitim sjećanjem, osjećajem odgovornosti i potrebom za odgovorom na tragičan događaj smrti Vitomira Jovičića Simkea 2009. godine u Rijeci. Tijekom večernjeg izlaska, nakon prisile na break dance i rap, gurnut je u rijeku gdje se, pred mnoštvom okupljenih, ugušio utapanjem.
U koreografiji se koriste motivi dramskog djela 4.48 Psychosis autorice Sarah Kane te pjesma Schiccherie autorice Madame.
Anna, balla nastala je za vrijeme akademske godine 2020./2021., u produkciji Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, tijekom studija Suvremenog plesa, izvedbenog smjera, prilikom kolegija Istraživački projekt 1 i 2, pod mentorstvom doc.art. Irme Omerzo.
Koreografija i izvedba: Anika Cetina
Posebne zahvale Irmi Omerzo i Valentini Miloš.
________________________________________________________________
NE SASVIM NASUMIČNO I RIJETKO
Anne Ampersand
Spotaknuvši se na ontološku raskrsnicu drag-a i strojnog učenja, specijalistica za računalnu oftalmologiju Anne Ampersand razmišlja na glas o svojim i tuđim iskustvima vremena i prostora. Prizor slijede riječi, linije, plohe i površine tijela. Sučelje. Sekvence slika sintetiziranih računalnim učenjem iz pronađenih i osobnih materijala. Umjesto same nepotpunosti i uvjetovanosti baze podataka algoritama koje koristi, Ampersand zanima vidljivost i učinak svega što nedostaje. Poput balončića zraka između signala i šuma, pokret zapeo u digitalnoj tvari stvara pjenu koja u raznim ritmovima trepti i pucketa.
Rad je nastao 2021. tokom autorove cijelogodišnje rezidencije u prostoru 7ice GMK. Prva radna verzija inicijalno je predstavljena u lipnju 2021. u Ljubljani, kao dio događaja Sonje Pregrad Utopija produženih ovdje i sada. Rad je premijerno izveden pod ovim naslovom u prosincu 2021. na Post-Yuth bijenalu u Podgorici.
Dizajn kostima: Dominik Brandibur @brand_db
Hvala: GMK, Nika Pećarina, Lana Hosni, Sonja Pregrad, Ivana Mirchevska, Natasha Nedelkova, Darko Vukić, Tea Kantoci, Samuel R. Delany, Octavia Butler, Anne Carson, Kodwo Eshun, Luciana Parisi i Steve Goodman