ANTISEZONA je kontinuirani program koji u MSU dovodi aktualna strujanja na hrvatskoj i međunarodnoj suvremenoj plesnoj sceni. Suradnički ga vode plesne umjetnice Silvia Marchig, Sonja Pregrad i Iva Nerina Sibila u suradnji s Muzejom suvremene umjetnosti Zagreb.
U dvije godine rada, tijekom 2019. i 2020. realizirali smo niz programa kao što su premijere plesnih predstava, reprize, inovativni i hibridni formati Bliski susreti plesne vrste, I kiborzi plešu u MSU, Hangover sesije te ANTISEZONA online + live kao odgovor na obustavu okupljanja, a time i krizu živih izvedbi nastavno na pandemijske okolnosti. Ovakvim radom, koji spaja umjetničku i kuratorsku praksu, uspostavili smo ANTISEZONU kao novo žarište suvremenog plesa i suvremenih izvedbenih praksi u Zagrebu te se pozicionirale na međunarodnoj sceni kroz aktivno umrežavanje. Specifičnost našeg pristupa je ples kao kontekstualno osjetljiva, intermedijalna, inkluzivna, eksperimentalna i suradnička umjetnost, s posebnom pažnjom na komunikaciju (uživo i online) s publikom kroz razgovorne i interaktivne sadržaje.
Prvi ovogodišnji blok pod nazivom WHITE BOX SESSIONS zatiče nas bez naše stalne scene, dvorane Gorgona, te s izazovom otvaranja novih umjetničkih i komunikacijskih rješenja. Izmještanje iz crne kazališne kutije događa se kao moguće rješenje za nastavak programa s obzirom na to da je dvorana Gorgona, kao inicijalni dom ANTISEZONE, izvan funkcije zbog sanacije. U travnju 2021. stoga postavljamo sve programe na 1. kat izložbenog propstora, u prostranu bjelinu muzeja, u suglasje s ehom volumena zgrade, iz čega je proizašlo ime bloka WHITE BOX SESSIONS. Time nastavljamo našu već započetu interakciju s osnovnom funkcijom muzeja a to je susret suvremene (vizualne, kinetičke, konceptualne, filmske) umjetnosti i zainteresirane publike.
Program donosi dvije reprizne predstave: inkluzivne Krupne kadrove Silvije Marchig i Divert kolektiva te ekstravagantne Koliko kubnih centimetara smije zauzeti moje tijelo Sonje Pregrad i TRAS studija. Obje ove predstave u fokusu imaju žensko tijelo i pojavnost - na sceni, u pogledu i u javnom prostoru. Zatim, u MSU dovodimo umjetničku izvedbenu praksu OBED koju predstavljaju naši gosti Torvald Silver i Tehvan Ratsanik, a koja funkcionira kao istraživački susret ovo dvoje umjetnika, ali i kao izvedba za publiku. Tu je potpuno novi program - Lab izvedbenog pisanja (koji nastaje u sklopu projekta Devil’s Advocate Writing Txtformance) Nine Gojić i Martine Tomić na koji pozivamo sve koje zanima rad na tekstu kao proširenoj koreografskoj praksi, na pisanju kao izvedbi. Donosimo i naše stalne popratne programe - Hangover sesiju koju moderira gost iz Ljubljane, plesni umjetnik Dejan Srhoj i Bliske susrete plesne vrste u kojima se susreću svi izvođači_ce ovog bloka.
Ulaznice se mogu kupiti svakoga dana na blagajni Muzeja. Cijena jedne ulaznice je 30 kn, 50 kn za dvije predstave u danu, s popustom (studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici, nezaposleni) 20 kn, za dvije izvedbe 35 kn, za osobe s invaliditetom i osobu u pratnji ulaz je besplatan.
Zbog epidemioloških razloga broj posjetitelja je ograničen. Ukoliko namjeravate kupiti ulaznice na dan izvedbe, ulaznice rezervirajte na: recepcija@msu.hr
Program je sufinanciran sredstvima Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija RH.
Voditelj Odjela za programsko - izložbenu djelatnost MSU: Branko Kostelnik
Voditeljica programa multimedijske dvorane MSU: Miranda Herceg
PROGRAM
22. travnja 2021.
13:00 - 16:00, 1. kat izložbenog prostora
OBED susret - Torvald Silver i Tehvan Ratsanik
19:00, 1. kat izložbenog prostora
KRUPNI KADROVI – DIVERT i Silvia Marchig
20:30, 1. kat izložbenog prostora
KOLIKO CENTIMETARA KUBNIH SMIJE ZAUZETI MOJE TIJELO – TRAS studio i Sonja Pregrad
23. travnja 2021.
15:00 - 18:00, Ekstenzija
LAB IZVEDBENOG PISANJA - Martina Tomić i Nina Gojić
19:00 -20:00, 1. kat izložbenog prostora
OBED izvedba - Torvald Silver i Tehvan Ratsanik
20:00, 1. kat izložbenog prostora
KRUPNI KADROVI – DIVERT/IMRC i Silvia Marchig, repriza
21:15, predvorje
HANGOVER SESIJA - moderator Dejan Srhoj
24. travnja 2021.
13:00 - 16:00, Ekstenzija
LAB IZVEDBENOG PISANJA - Martina Tomić i Nina Gojić / DIVERT
18:00, 1. kat izložbenog prostora
KOLIKO CENTIMETARA KUBNIH SMIJE ZAUZETI MOJE TIJELO – TRAS studio i Sonja Pregrad
19:30, predvorje
BLISKI SUSRETI PLESNE - Torvald Silver, Tehvan Ratsanik, Nina Gojić, Martina Tomić, Lana Hosni, Petra Chelfi, Ivana Pavlović, Lada Bonacci, Marina Bura, Sonja Pregrad, Silvia Marchig, Iva Nerina Sibila
OBED – Torvald Silver i Tehvan Ratsanik
Praktičari: Torvald Silver & Tehvan Ratsanik
Produkcija: Dragana Alfirević, Gregor Kamnikar, Nomad Dance Academy Slovenija
Koprodukcija: Društvo za razvoj gledališča v izobraževanju, Federacija, YANVII, Laboratorio dell’Imperfetto, Svet
U suradnji: Fičo Balet, Dejan Srhoj, Nhandan Chirco, Laboratorio dell Imperfetto, Primož Bončina, Marko Batista
Obed se bavi istraživanjem i primjenom veza između disanja, pokreta, tjelesnosti, pamćenja, glasa, imaginacije, (kazivanja) priča te načinom na koji te veze potiču ples, koreografiju i dramaturgija. Obed je započeo 2008. godine istraživanjem interesa Torvalda i Tehvana za međusobni rad, a zatim se nastavio u formatu radionica, performansa, video radova, koncerata i laboratorija.
Obed je praksa. Ako se radi o izvedbi, to je praksa za izvođače i gledatelje izvedbe. Ako je u formatu susreta onda je to praksa susreta za sve na susretu. U Zagrebu će Obed imati format izvedbe i susreta. Kao dio prakse Obed voli pozvati ljude da se pridruže izvedbi kako bi se dogodila još intenzivnija razmjena. U Zagrebu na ANTISEZONI pozvali smo Lanu Hosni da nam se pridruži u Obedu.
KRUPNI KADROVI – DIVERT i Silvia Marchig, repriza
Autorica: Silvia Marchig
Izvode: Lada Bonacci, Marina Bura, Silvia Marchig
Foto, video, dizajn i savjet na probama: Tara Ivanišević
Glazba: Vincenzo Bellini, arija Casta Diva iz opere Norma u izvedbi Marije Callas
Autorski zvuk u predstavi: Luka Gamulin
Svjetlo: Jason Mulhausen
Kostimi: Tea Kantoci
Umjetnička voditeljica: Iva Nerina Sibila
Produkcija: DIVERT 2020.
Koprodukcija: Creative Crossroads / LLB EU projekt
Krupni kadrovi izvedba su koja se igra:
pogledima na tri ženska tijela na pozornici,
pogledima na ono što prepoznajemo,
pogledima na ono što zovemo stvarnost,
pogledima na blisko živo biće,
pogledima na estetske normative,
pogledima na egzotično drugo,
pogledima na to što neposredno jest,
pogledima u prošlost i budućnost,
pogledima na ono što izmiče interpretaciji,
pogledima na onu koja me gleda / onoga koji me gleda.
Uzvraćamo pogled i pokušavamo razapeti našu izvedbu, parafrazirajući Peggy Phelan, kao klimavi most preopterećen težinom i usidren s jedne strane u korporealnom, u tijelu sada i ovdje, a s druge strane te kovitlajuće izvedbene bujice u psihološkom i intimnom iskustvu onoga što se utjelovljuje. Krupni kadrovi iz naslova preslikavaju se u metodologiju, u pogled koji dolazi toliko blizu da viri u intimu, a pri tom pristaje na to da mu izmiče cjelina, naracija, objašnjenje zašto smo ovdje, kao i cilj prema kojem idemo.
Krupni kadrovi izlažu naše žudnje i zanose bez potrebe za interpretacijom koja bi stvorila neku razumljivu i novu stvarnost te ih puštaju da plutaju u pogledu gledatelja nesputani značenjem. Afirmirajući apstraktnost cjeline tijela, prostora, zvuka i odnosa, ovo je plesna predstava koja u nekim elementima koketira s mogućim značenjima i interpretacijama, dosljedno nas vraćajući u stvarnost tijela; kože, disanja i pokreta, u duboku, iskonsku stvarnost u kojoj život i krhkost/smrtnost znače isto, jedno su.
Krupni kadrovi finalna su faza projekta Otklon/ožiljak: preuzimanje realiziranog koprodukcijskom linijom Creative Crossroads europskog projekta Life Long Burning (LLB) – Towards a sustainable Eco-System for Contemporary Dance in Europe su-financiranog programom Kreativna Europa. Koprodukcijski partneri: Plesni centar TALA, Zagreb, Uferstudios
Berlin, Workshop Foundation, Budimpešta / Nacionalni kulturni fond (NKA) Mađarske. Financijski podržano: Ministarstvo kulture RH, Gradski ured za kulturu grada Zagreba.
KOLIKO KUBNIH CENTIMETARA SMIJE ZAUZETI MOJE TIJELO – TRAS studio i Sonja Pregrad, repriza
Izvođačice: Petra Chelfi, Ivana Pavlović, Martina Tomić,
Koreografkinja: Sonja Pregrad
Konzultacija: Roxanne Flamingo
Glazba: Ana Horvat, Nika Pećarina, Branimir Norac
Video: Sonja Pregrad
Produkcija: TRAS studio
Koprodukcija: Čvorište (The Hub)
Hvala: Hana Sirovica, Billie Hewitt Pavlica, Ana Škegro, PC TALA
Projekt nastaje na poziv Studija TRAS Sonji Pregrad, iz interesa za rad na specifičnoj tjelesnosti. Naslanja se na njene ranije koreografske solo radove, koji su se bavili objektnošću (ženskog) tijela, od kojih se posuđuje naslovno pitanje.
Patrijarhat na žensko tijelo gleda (prvo) kao na objekt, a žanr draga tu objektnost ženskosti u svojoj predimenzioniranoj voluntarnoj izvedbi emancipira. Njenim dvostrukim izvrtanjem je ponovno posvaja za onoga/onu (drag queen) koji/a je izvodi, tj. vlada, odnosno operira njenim oblikovanjem, te mobilizira način na koji je percipirana od strane gledatelja. Istovremeno, i možda u paradoksu prema drag izvedbi zaposjedanja, koreografski, rad se bavi izvedbom receptivne osjetljivosti i dodira tijela, objekata i prostora. Taj paradoks koji se pokušava upogoniti kao također subverzivni mehanizam, u izvedbi otkriva afekte namjesto samih formalnosti plesa. Izvedba se ostvaruje istovremeno kao katalog objektifikacija, kao živa skulptura ograničenog trajanja u specifičnom prostoru Muzeja te kao plesni performans.
LAB IZVEDBENOG PISANJA – Martina Tomić i Nina Gojić
U dvodnevnom Labu izvedbenog pisanja istraživat ćemo načine prevođenja izvedbenih materijala u tekst i njihovu izvedbu na dostupnim online platformama. Lab je nastavak istraživanja proširenog polja koreografije i izvedbenog pisanja koje su koreografkinja Martina Tomić i dramaturginja Nina Gojić započele u sklopu ANTISEZONA online+live u svibnju 2020. prilagodbom inkluzivne plesne predstave Đavolji odvjetnik za online izvedbu. Autorice su, u suradnji s izvođačima i autorom glazbe Nenadom Kovačićem, prevele živu izvedbu u Google Doc polazeći od interesa za arhiviranje i bilježenje sjećanja izvođača na predstavu koju u tom trenutku nije bilo moguće izvesti u njezinom originalnom obliku.
U ovom laboratoriju bavit ćemo se osobnim arhivima i sjećanjima na umjetničke radove u kojima smo sudjelovali ili ih doživjeli, a potom istražiti načine njihova prevođenja u druge medije (sliku, video, zvuk, tekst) i posredovanje tako dobivenih materijala putem javno dostupnih online platformi i aplikacija (Google doc, WhatsApp, blogovi, i dr.). Na taj način, istraživat ćemo različite oblike odnosa između koreografije i teksta te ispitivati kako u tekst prevesti koreografske principe rada s ritmom, kompozicijom, trajanjem, prostorom, pauzom, somatikom. Željeni ishod laboratorija je omogućiti susrete različitih medija na platformama koje su primarno orijentirane na tekstualni prijenos podataka. Na taj način, nadamo se zajednički proširiti poimanje izvedbenih potencijala interneta i odnosa publike i umjetnika u virtualnom prostoru te postaviti pitanje kako se ekonomije pažnje mijenjaju prelaskom iz jednog medija u drugi.
Budžetom je predviđeno da se neke od propozicija nastalih na laboratoriju realiziraju kao novi izvedbeni radovi i budu prezentirani u okviru programa ANTISEZONE online+live u nadolazećim blokovima i na web stranici inicijative. ANTISEZONA će osigurati autorske naknade za rad i tehničku podršku odabranim propozicijama, a po potrebi i koreografsku i dramaturšku podršku organizatorica laboratorija.
Broj sudionika_ca je ograničen pa molimo da prijave šaljete na antisezona@gmail.com, najkasnije do 20. travnja, uz kratku biografiju i kratak opis afiniteta i medija u kojima se inače izražavate ili biste ih voljeli istražiti. Lab je namijenjen plesnim umjetnicama, dramaturzima, novomedijskim umjetnicama, izvođačima, studentima u tim područjima i svima zainteresiranima za pisanje i izvedbu.
Lab je dio projekta Devil’s Advocate Writing Txtformance Divert kolektiva.
BLISKI SUSRETI PLESNE VRSTE
Bliski susreti plesne vrste su hibridni format koji balansira između improvizirane izvedbe i razgovora uživo pred publikom. Prvo ovogodišnje izdanje Bliskih susreta poziva sve izvođače_ice ovog bloka na sesiju razgovora, plesanja i su-bivanja u prostoru stalnog postava MSU, nastanjujući taj prostor zajedničkim gibanjem, pulsiranjem i vibracijom glasova izvođačica i izvođača svih predstava ovog bloka u zajedničkoj izvedbi, odnosno razmjeni. Gdje su naša tijela u travnju 2021., godinu dana nakon izbijanja pandemije koja je promijenila paradigmu naše umjetnosti i egzistencije? Gdje su Vaša tijela? Kako preuzimamo brigu jedni za druge? – pridružite nam se u iskustvu Bliskih susreta u kojima se ništa ne podrazumijeva.