Jesenji blok ANTISEZONE 21– SUPERNOVE donosi tri premijere: DOWL Sonje Pregrad, MAJKE U PROLJEĆE / TUŽNIJI OD NAJTUŽNIJEG KOMADA. IKAD. Kik Melone i RANJIVA TIJELA Ane Jelušić.
Sonja Pregrad, s još šest plesačica, u white box-u MSU-a, na 2. katu Povremenog postava, predstavom DOWL, sagrađenom geometrijskim oblikovanjem emotivnog naboja među tijelima, donosi snažan i dirljiv koreografski statement o plesu koji nam spašava život. Predstava je nastala u suradnji sa PC TALA kroz rezidencijalno-istraživački festival Platforma HR, kao i novi rad Kik Melone, MAJKE U PROLJEĆE / TUŽNIJI OD NAJTUŽNIJEG KOMADA. IKAD. Ovaj rad izvodi se u novom prostoru PC TALA, a izvedbeni kolektiv koji novim „kolektivnim uronom” zaokružuje tetralogiju započetu 2017. poziva nas na in situ imersivnu, koreografsko - poetsko - sonoričku izvedbu.
Ana Jelušić, u suradnji s Ninom Gojić, Martom Krešić i Zrinkom Užbinec u RANJIVIM TIJELIMA, izvedbi također smještenoj među bijele zidove MSU-a, na 2. katu Povremenog postava, suočava nas s ranjivošću kao i ranjenošću te barata povredom i mekanošću kao djelatno produktivnim mjestima.
ANTISEZONA online+live nastavlja se kroz već poznati format LAB IZVEDBENOG PISANJA, ovoga puta predstavljajući rad UNDONE autorice Ivane Vojnić Vratarić. Umjetnica koristi google docs alat za rad nastao spajanjem materijala generiranih unutar radionice Laba izvedbenog pisanja Nine Gojić i Martine Tomić i revidiranja te intervencije u već postojeći autorski tekst iz predstave Nobodies (in the forest).
Program je financiran sredstvima Grada Zagreba, Ministarstva kulture i medija RH te je dio Performance Situation Room / NDA Life Long Burning EU projekta.
Ulaznice za izvedbe u MSU mogu se kupiti svakoga dana na blagajni Muzeja. Ukoliko namjeravate kupiti ulaznice na dan izvedbe, molimo rezervirajte na: recepcija@msu.hr. Ulaznice za izvedbe u Plesnom centru TALA rezervirajte na: antisezona@gmail.com.
Voditelj Odjela za programsko-izložbenu djelatnost MSU: Branko Kostelnik
Voditeljica programa multimedijske dvorane MSU: Miranda Herceg
CIJENE
JEDNA PREDSTAVA – 50 kuna
studenti, učenici plesnih škola, umirovljenici i nezaposleni – 35 kuna
osobe s invaliditetom i osoba u pratnji – besplatno
PROGRAM LISTOPAD
14. listopada 2021.
19:30, MSU, Povremeni postav 2. kat
DOWL – Sonja Pregrad, pretpremijera
15. listopada 2021.
19:30, MSU, Povremeni postav 2. kat
DOWL – Sonja Pregrad, premijera
Autorica: Sonja Pregrad
Glazba: Nika Pećarina
Kostimi: Tea Kantoci
Izvode: Ivana Bojanić, Viktoria Bubalo, Lana Hosni, Anna Javoran, Ana Mrak, Eva Priečkova, Sonja Pregrad
Produkcija Četveroruka u sklopu Antisezone 21 u suradnji s Muzejem suvremene umjetnosti Zagreb kroz rezidencijalno-istrazivački festival Platforma HR
Realizirano uz podršku Ministarstva kulture RH te Grada Zagreba, Plesnog centra TALA, te Kiosk festivala Žilina (Slovačka).
Hvala: PC TALA, Larisa Navojec Lipovac, Andrea Hršak, Pogon Jedinstvo, Željko Bašković, Miranda Herceg, Marko Gutić Mižimakov, Neža Knez, Tea Maršanić, Lea Martini, Antisezonke.
D
O
W
L
variants: or dowle ˈdau̇(ə)l
now dialectal, England
: feathery or woolly down : filament
‘Dance, dance, Otherwise We’re Lost’
(Pleši, pleši, inače smo izgubljeni) - Pina Bausch
‘U srpnju 1518. stanovnike Strassbourga pogodio je iznenadni i naizgled neobuzdajući nagon za plesom. Histerija je započela kada je žena, poznata kao gospođa Troffea zakoračila na ulicu i u tišini se započela uvijati, vrtjeti i tresti’
Otkuda su proizašli izboji kolektivnog trzavog plesa u doba kuge i što tj. kako ih možemo razumjeti iz situacije u kojoj se nalazimo danas?
D
O
W
L ispisujemo zajedničkim plesom, koji koristi, upliće te izvrće raznovrsne forme grupnih koreografija - od unisonog kao klasicističke forme plesa, preko ravea, folklora, do dekodiranja vizualnih prikaza danse macabrea i bio-geometrije - uzoraka kretanja organskog, kako bi se zazvao kompozitni pokret kolektivnog tijela.
Što i kako nam znači prostor (tjelesnog) zajedništva u 2021? Ovaj rad jest predmet plesa, ali i invokacija, izgrađena oblikovanjem geometrije afektivnog naboja koji nalazimo među tijelima. Time stvara doživljajni prostor za emotivno i kognitivno procesuiranje povišenog intenziteta unutar iskustva zajedništva kojemu smo zadnjih 620 dana svjedoci.
16. listopada 2021.
18:00, ANTISEZONA online
LAB IZVEDBENOG PISANJA: UNDONE – Ivana Vojnić Vratarić
link na kojem se prati izvedba:
https://docs.google.com/document/d/1Nnf64m-ZOV8yMgHPh4XrIoPVE6MI1s6r7rEcwwapy44/edit
UNDONE je rad nastao spajanjem materijala generiranih unutar radionice Laba izvedbenog pisanja i revidiranja te intervencije u već postojeći autorski tekst iz predstave Nobodies (in the forest). Autorica se koristi bazičnim i široko dostupnim alatom Google docs.-a kao medijem i Undo opcijom kao izražajnim sredstvom uz pomoć kojega secira jedan segment svog umjetničkog statementa u nastajanju.
Dvodnevni Lab izvedbenog pisanja u travanjskom su bloku održale plesna umjetnica Martina Tomić i dramaturginja Nina Gojić. Na labu se istraživalo kako se izvedbeni koncepti mogu prevesti u tekst i promatralo se izvedbene potencijale interneta s obzirom na mogućnosti odnosa publike i umjetnika u virtualnom prostoru postavljajući pitanje kako se ekonomije pažnje mijenjaju prelaskom iz jednog medija u drugi. Na labu je odabrano pet propozicija koje će se realizirati u nadolazećim blokovima ANTISEZONE. Lab je dio projekta Devil’s Advocate Writing Txtformance Divert plesnog kolektiva.
17. listopada 2021.
18:00, ANTISEZONA online + live, MSU Školica
LAB IZVEDBENOG PISANJA: UNDONE – Ivana Vojnić Vratarić
19:00, MSU, Povremeni postav 2. kat
DOWL – Sonja Pregrad
25. listopada 2021.
19:00, MSU, Povremeni postav 2. kat
RANJIVA TIJELA – Ana Jelušić, premijera
Koncept i koreografija: Ana Jelušić
U suradnji s Martom Krešić, Ninom Gojić i Zrinkom Užbinec.
Ranjiva tijela se bavi pitanjima uporabe i zloporabe vlastitih i tuđih tijela. Stavljajući i korištenje i iskorištavanje na teren jednakosti, otvara se prostor za agentnost koja primarno radi s pitanjima. Rad se jednako bavi ranjivošću kao i ranjenošću te barata povredom i mekanošću kao djelatno produktivnim mjestima. Feminizam ovom radu nije stran, a nije ni pop kultura.
20., 21., 22., 23. listopada 2021.
20:00, Plesni centar TALA
MAJKE U PROLJEĆE / TUŽNIJI OD NAJTUŽNIJEG KOMADA. IKAD. – Kik Melone
Kolektivni uron (koreografija, režija, izvedba, scenografija, kostimografija, montaža zvuka) Silvije Marchig, Ive Nerine Sibile, Marka Gutića Mižimakova, Umberta Lancie sa povremenim su-roniteljem Jasenom Vodenicom.
Koriste se tekstovi autor(ic)a: Jonathana Crossa, Anne Carson, Virginije Woolf i Radharani Pernarčič. Koristi se glazba i zvukovi autora Josipa Maršića, Claudea Debussya i Sama Kutina
Produkcija KIK Melone u sklopu programa ANTISEZONA 21 i u suradnji s PC Tala kroz rezidencijalno - istraživački festival PLATFORMA HR, s podrškom Ministarstva kulture i medija RH te Grada Zagreba.
Majke u proljeće / Tužniji od Najtužnijeg komada. Ikad. nastaje kao novi, četvrti u nizu “kolektivnih urona” umjetnika i umjetnica koji surađuju unutar Kik Melone. Nakon Horor Vacui i Najtužnijeg komada.Ikad. koji su nastanjivali Kina Grič i SC, zatim Melone Patafizike koja je obgrlila zgradu MSU, a Dvoranu Gorgona tretirala kao percepcijski poligon, Mothers in Spring / Majke u proljeće nastaju kao rezidencijalna odnosno in situ, imersivna, koreografsko - poetsko - sonorička izvedba. U specifičnom kolektivnom pristupu Kik Melone anulira granice autorstva, izvedbe, teorije, poezije, intimnih procesa i javne izvedbe.
Izvedbena struktura izranja iz dugih i dugotrajnih zajedničkih bivanja u liminoidnim stanjima improvizacijskih inzistiranja koji dovode do neočekivnih intersubjektivnih sinkroniciteta. Tematski prepoznajemo sublimne teme koje se porozno materijaliziraju iz upravo tih energetskih zona, poput prolaznosti, ritualnosti, trajanja. Prostor pokusne dvorane i skladišta Plesnog centra koristi se kao prostor susreta, probe, procesa, izvedbe, kazališta, poezije, vizualne instalacije, kao mjesto iz-među (between and betwixt), odnosno istovremeno i objedinjujuće.
Stoga pozivamo nomade u vama da svoju maštu selite po našim sedimentiranim sentimentalnim krajolicima zatečenog bivanja, začinjenih činjenicama skandalozne povijesti, nemoguće budućnosti i okamenjene sadašnjosti...a kako bismo zajedno, u najpunijoj mogućoj punini osjetili ono što dolazi nakon kraja, nakon ovog tu i ovog sada, jer i to je kraj, ovo mjesto gdje stojimo. A ipak svaki je put iznova. Uzaludno očekujemo kraj.