Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Program

Kino umjetnika: Gordon Matta-Clark

četvrtak 23. svibnja, u 20.30 sati, MSU, sjeverni plato

Posljednje izdanje Kina umjetnika prije ljetne pauze donosi tri filma američkog umjetnika Gordona Matta-Clarka (1943–1978): Conical intersect (1975), Splitting (1974) i Bingo Ninths (1974) – ključnih za razumijevanje umjetnikove prakse rezanja zgrada, skulpturalnih transformacija napuštenih objekata, artikuliranih u okviru ”anarhitekture” i “non-u-ments”. Filmski radovi Gordona Matta-Clarka u dijalogu su s urbanim razvojem i planiranjem, umjetnošću u javnom prostoru, njezinim transformacijskim i kritičkim potencijalom, te javnom društvenom ulogom. Termin anarhitektura (anarchitecture) kojeg je Matta Clark sam izveo, spoj je arhitekture i anarhije, upućuje na “mentalnu borbu s diskursom arhitekture”, predstavlja radikalan čin destrukcije / dekonstrukcije arhitektonskog objekta, i u suprotnosti je s konceptima utopije.

Tri filma na različite načine pristupaju temi dekonstrukcije i interveniranja u objekte predviđene za rušenje. Splitting predstavlja prvo “rezanje kuća”, dok je Conical intersect dokumentacija “rezanja” izvedena za Pariški bijenale 1975. godine, u urbanom tkivu Pariza nedaleko od gradilišta Centra Georges Pompidou, a proces rada inspiriran je manifestacijama “proširenog filma”, jednom od prvih apstraktnih filmskih-svjetlosnih instalacija s projektorom – Line describing a cone, Anthonija McCalla.

Osim što se u prikazanim filmovima radikalno ogoljavaju arhitektonski objekti, Kino umjetnika postavljeno na ovakav način postaje kinematografska instalacija koja ogoljava aparaturu filmske projekcije (platno i projektor), kako bi se učinile vidljivima i specifičnosti umjetničkog rada s medijem filma i konteksti iz kojih proizlaze, a radovi Gordona Matta Clarka ovom prilikom stupaju u dijalog s zgradom Muzeja suvremene umjetnosti.

Program

Conical intersect, 1975 / 16 mm / bez zvuka / 19' 00

Splitting, 1974 / 16 mm / bez zvuka /

Bingo ninths, 1974 / 16 mm / bez zvuka / 24' 00

Biografija: Američki umjetnik Gordon Matta-Clark (1943–1978) smatra se jednim od ključnih sudionika njujorške umjetničke scene potkraj 1960-ih do rane smrti 1978. Studirao je arhitekturu na Sveučilištu Cornell (Ithaca, NY) i francuski na Sorboni (1968) gdje se susreo s idejama Situacionista i de-tournementom. Njegova umjetnička praksa uključuje niz radikalnih intervencija u fizičko tkivo arhitekture, a neki od najpoznatijih projekata realizirani su kao rezanje građevina. Matta-Clark koristio je različite medije (film, video, fotografiju) kojima je dokumentirao privremene radove. Radovi Matta-Clarka zastupljeni su u zbirkama muzeja poput MoMA, New York, Metropolitan Museum of Art, New York, MoCA, Chicago, MoCA, Los Angeles, San Francisco Museum of Art; Smithsonian, Washington DC, Guggenheim Museum, New York, Stedelijk, Amsterdam, Whitney Museum, New York.

Filmovi (izbor): Splitting (1974), Day’s end (1975), Conical intersect (1975), City Slivers (1976), Office Baroque (1977).

KINO UMJETNIKA programska je aktivnost MSU-a pokrenuta 2012. godine kojom Muzej predstavlja suvremene umjetnike i njihove filmske i video opuse nastale u prostoru presijecanja suvremene umjetnosti i kinematografije, filma i vizualnih umjetnosti. Program projekcija uz razgovore sa sudionicima predstavlja recentne filmske/video radove izvan konteksta društvene proizvodnje zabave i spektakla, nadopunjava programsku koncepciju MSU-a i popunjava deficit prezentacije ove hibridne forme. Kino umjetnika usmjereno je na intenziviranje dijaloga i suradnje na kulturnoj sceni grada, povezivanje umjetnika, kustosa, kritike i publike, te pridonosi aktivnoj internacionalizaciji umjetničke scene zaokupljene medijima pokretnih slika.

Voditelj projekta: Tihomir Milovac

Kustosica: Branka Benčić

U programu Kino umjetnika do sada je realizirano:

2013.

Ibro Hasanović

Zlatko Kopljar

Damir Očko

2012.

Ursula Mayer

Shaun Gladwell: Krugovi radikalne volje

Marina Abramović: The Artist is present (u suradnji sa ZFF)

* Projekcija će se održati na sjevernom platou Muzeja (pored tobogana); u slučaju kiše u dvorani Gorgona.


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.