Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

IZLOŽBA LIGHTNING OUT FOR THE TERRITORIES U BUDIMPEŠTI

Na izložbi „Lightning out for the territories“ u Trafó Galeriji u Budimpešti bit će predstavljeni radovi osmero hrvatskih suvremenih umjetnika.

Izlažu:

Rene Bachrach Krištofić, Igor Grubić, Igor Kuduz, Damir Očko, Jasenko Rasol, Renata Poljak i Vlasta Žanić.

Na otvorenju 4. travnja 2013. Slaven Tolj će izvesti performans Patriot, uz muzičku pratnju Igora Pavlice. Snimku performansa možete pogledati na: http://www.youtube.com/watch?v=1PVgvs9UXpk

Naslov izložbe nadahnut je slavnom posljednjom rečenicom romana Huckleberry Finn Marka Twaina, a predstavlja radove umjetnika koji tematiziraju politiku malih gesta u suvremenoj umjetničkoj praksi. Radovi odabrani za izložbu „Lightnig out for the territories“, u kontekstu interpretativne logike, progovaraju o malim gestama u procesima sudjelovanja, na granicama fizičkog, odnosno psihičkog teritorija, s namjerom dokidanja i prekoračivanja granice. Usto, ti umjetnički radovi govore o ideji kako granica, fizička, geografska ili psihička, nije linija razdvajanja, nego upravo suprotno – prostor artikulacije novih mogućnosti pozicioniranja umjetničkih identiteta.

„Upravo stoga gesta njemačkog kancelara Brandta, koji je kleknuo pred spomenikom Židovima stradalima u varšavskom getu, u jeku Hladnog rata 1971, a koju navodi Mika Hannula u knjizi Politika malih gesta, potaknula me na razmišljanje o projektu 'Lightning out for the teritorries'. Projektom sam željela predstaviti radove koji progovaraju o sadašnjem času, kroz takozvane male geste koje valja shvatiti kao metaforu za jednostavne i minimalne modele izričaja koji izbjegavaju politikantstvo ili spektakularnost trenutka. Pozicijama desetero autora željela sam omogućiti razvoj pripovijesti o autorefleksiji, izlasku iz nametnutih granica identiteta, miroljubivom konfliktu i onome što Hannula naziva 'razumnim neslaganjem'.

Vjerojatno najbolji primjer male geste razvidan je u fotografiji Renate Poljak naslovljene „The View“ iz 2004. koja prikazuje umjetnicu na terasi obiteljske kuće. Gesta tijela i pozicija glave upućuje na osobu koja uživa u pogledu, ali umjesto promatranja otvorene pučine, pred Renatom Poljak uzdiže se krov novosagrađene kuće njezina ujaka. No, u filmu Renate Poljak „Velika očekivanja“ , okosnica radnje nije samo zazorna arhitektura, iako je bila nadahnuće za čitav projekt, nego je prije svega riječ o istraživanju uzroka koji su rezultirali urbicidom jadranske obale, a koji su autoricu odveli do istraživanja obiteljskih odnosa i analiziranja preobrazbe ratnoga nasilništva u novu vrstu društveno prihvaćenog nasilja.“

Iz teksta kataloga kustosice izložbe Leile Topić

Izložba je otvorena do 5. svibnja 201. godine, a ostvarena je u partnerstvu s Trafó Galerijom iz Budimpešte a uz potporu Nacionalne kulturne zaklade Mađarske, Hrvatskim veleposlanstvom u Budimpešti i Gradskim uredom za obrazovanje kulturu i šport Grada Zagreba.

Više informacija o izložbi: leila.topic@msu.hr


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.