Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

Izložba: "Primeri nevidljive umetnosti" u MSUV

U četvrtak, 22. prosinca u Muzeju savremene umjetnosti Vojvodine otvara se izložba Primeri nevidljive umetnosti koja je dio međunarodnog projekta Digitizing Ideas: archives of conceptual and neoavanguard art practices.

Projekt se bavi digitalizacijom arhiva i zbirki praksi konceptualne umjetnosti Srednje i Jugoistočne Europe zasnovanog na ideji suradnje, razmjene znanja i
arhiva, edukacije i širenja dostupnosti djela iz zbirki i arhiva institucija.

Projekt Digitizing Ideas rezultirat će i jedinstvenim internetskim portalom s digitalnom bazom podataka i naprednim alatima pretraživanja sadržaja. Portal obuhvaća vizualne i tekstualne informacije i dokumentaciju o umjetničkim djelima, filmovima i publikacijama iz arhiva i zbirki četiriju partnerskih institucija: Muzeja suvremene umjetnosti Zagreb, Moderne Galerije Ljubljana, Muzeja moderne umjetnosti Varšava, Muzeja savremene umetnosti Vojvodine Novi Sad. U sklopu izložbe Primeri nevidljive umetnosti, u petak, 23. prosinca u MSUV bit će održana javna prezentacija internetske stranice na kojoj se nalazi sva do sada prikupljena građa, a projekt u cjelini, te osobito segment internetskog arhiva koji od siječnja 2012. postaje dostupan svima, predstavit će Jasna Jakšić, kustosica Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu i voditeljica projekta, te Darko Šimičić, istraživač u arhivu Tomislava Gotovca.

Izložba PRIMERI NEVIDLJIVE UMETNOSTI (digitalizacija zbirke konceptualne umetnosti MSUV), koju kustoski potpisuju Nebojša Milenković, Gordana Nikolić i Kristian Lukić, publici predstavlja izbor umjetničkih djela iz Zbirke konceptualne umjetnosti Muzeja savremene umetnosti Vojvodine koja su digitalizirana i kao takva danas dostupna široj publici. Izložba predstavlja i inovaciju u prikazivanju muzejske kolekcije u novom digitalnom okruženju, rekontekstualizujući neoavangardno naslijeđe u okviru online arhiva i problema suvremenih institucionalnih sakupljačkih praksi i teorija. Pored umjetničkih radova, na izložbi će biti zastupljena i brojna dokumentarna građa vezana za vojvođansku konceptualnu i novomedijsku umjetnost onih autora/autorica koji su svoj rad temeljili na praksi deobjektivizacije i dematerijalizacije vlastitog rada, počevši od šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća do danas. Pored radova članova subotičke grupe Bosch+Bosch, novosadskih grupa Kôd, ( i (– Kôd na izložbi su zastupljeni i brojni autori koji su djelovali izvan grupa.
Za naziv izložbe upotrijebljena je sintagma ‘Primeri nevidljive umetnosti’ kojom vlastitu konceptualnu praksu definira novosadski umjetnik Slobodan Tišma. Preuzimanje ove sintagme u naslov stavlja u fokus izložbe probleme i paradokse suvremenih praksi kolekcioniranja, arhiviranja, prezentiranja i recepcije umjetničkih praksi kojima je "nevidljivost" često bila zajednički nazivnik. Tokom trajanja izložbe, organizirana su javna predstavljana rezultata projekta digitalizacije s gostima iz partnerskih institucija iz Varšave, Zagreba i Ljubljane, te predstavljanje dvojezične monografske publikacije (na srpskom i engleskom jeziku) s tekstovima kustosa i teoretičara umjetnosti, kao i nekoliko stručnih vodstva kroz izložbu.

Umjetnici/ce: Branko Andrić, Tibor Bada (Bada Dada), Slavko Bogdanović, Atila Černik, Čedomir Drča, Laslo Kerekeš, Vladimir Kopicl, Ratomir Kulić, Slavko Matković, Božidar Mandić, Porodica Bistrih potoka, Radomir Mašić, Milica Mrđa, Bogdanka Poznanović, Mirko Radojičić, Laslo Salma, Zvonimir Santrač, Balint Sombati, Jaroslav Supek, Predrag Šiđanin, Slobodan Tišma, Grupa Kôd, Vujica Rešin Tucić.

Više o projektu: Digitizing Ideas: archives of conceptual and neoavanguard art practices

Partnerski projekt Digitizing Ideas: archives of conceptual and neoavanguard art practices, započet na inicijativu Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, okuplja Muzej savremene likovne umetnosti Vojvodine, Modernu galeriju u Ljubljani i Muzej moderne umjetnosti u Varšavi. Jezgra projekta je internetski portal na kojemu je okupljena i predstavljena digitalizirana građa iz zbirki, arhiva i knjižnica partnerskih muzeja ali i privatnih arhiva. Uglavnom je riječ o umjetničkim radovima i publikacijama koji su u vrijeme svojeg nastanka, šezdesetih i sedamdesetih godina 20. stoljeća, nastojali izaći izvan muzejskih postava i zatvorenosti staklenih vitrina. Danas nas njihova rijetkost i krhkost ponovo navodi da je čuvamo od dodira, a opet učinimo dostupnom svima.

Kvalitetnim reprodukcijama i radovima prilagođenim sučelju nastojali smo ne samo ispuniti floskulu o „približavanju umjetnosti širokoj publici“, posebno u slučaju umjetničkih pravaca, poput neoavangarde i konceputalizma, koji na prvi spomen asociraju na elitizam i hermetičnost, već i ponuditi čim vjerniju i dostupniju informaciju koja će bit poticaj za daljnje istraživanje. Uz to, projekt koji se upravo odvija između Zagreba, Novog sada, Ljubljane i Varšave, čine i četiri izložbe, te niz predavanja i radionica, a njihova iscrpna dokumentacija naći će se i na stranicama projekta. Isto tako, nastojali samo uključiti i ostale arhive i zbirke koje su se prepoznale u tematskom, povijesnom i geografskom okviru projekta Digitizing ideas, te im ovom prilikom zahvaljujemo na povjerenju i podršci koju su nam ukazali.

Partneri i autori projekta:
Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb
Muzej moderne umjetnosti, Varšava
Muzej savremene likovne umetnosti, Novi sad
Moderna galerija, Ljubljana

Financijska potpora:
Program Kultura 2007-2013 Europske Unije, Zaklada Erste, Artmentor fondacija,
Ministarstvo kulture Republike Hrvatske, Ministarstvo kulture Republike Slovenije, Grad Varšava, Grad Zagreb, Ministarstvo kulture, informisanja i informacionog društva RS, Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje APV

Vizualni identitet i dizajn: Rafaela Dražić
Programiranje i izvedba: Proximity Zagreb


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.