Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Novosti

FILMSKE MUTACIJE: PETI FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA

U petak 2. prosinca od 19:00 do 23:30 i u subotu 3. prosinca od 11:00 do 23:30 u dvorani Gorgona odvijat će se središnji dio programa festivala-simpozija Filmske mutacije: peti festival nevidljivog filma.

Ovogodišnji program Etička točka filma. Serge Daney povezuje misao o etici filmskog gledatelja iz razdoblja francuske sinefilije s nesigurnim gledateljem našeg vremena.
To je gledatelj treće faze, pripadnik ograničene zajednice, ali od sada proširene na zajednicu svijeta. Polazimo od vremena kada je filmska slika još uvijek bila "moralna afera", smještena između filma i novih tehničkih slika do etičke točke gledatelja sadašnjosti postavljajući pitanja: Koji filmovi gledaju nesigurnog gledatelja našeg vremena? Što ga je gledalo prije, a što sada? Što ga je gledalo ovdje, kod nas, a što negdje drugdje?

Program je uvodno upoznavanje s filmološkim radom Sergea Daneyja, kultnog filmskog i medijskog kritičara, čije je ime i dalje, dvadeset godina nakon njegovih posljednjih tekstova i unatoč manjku prijevoda, točka prepoznavanja među mnogim sinefilima i teoretičarima medija na tragu mišljenja o politici slike Villéma Flussera, Haruna Farockija, Jacquesa Rancièrea.

Program filmova, predavanja i simpozija slijedi odrednice Raymonda Belloura, jednog od najuglednijih filmologa iz teksta predavanja Filmski gledatelj: jedinstveno sjećanje o gledatelju koji nedostaje: "Moramo uspostaviti moguće uvjete za toga gledatelja koji je danas, dvadeset godina kasnije postao manjina, ali još uvijek čeka na doživljaj."

Uz filmološke programe Raymonda Belloura Strast tijela i Politike putovanja i Patricea Rolleta Serge Daney, izumitelj sineasta, kustosica vizualnih umjetnosti Catherine David u programu Etika snimanja razvija Daneyjeva zapažanja s kraja 1980-ih i početka 1990-ih godina o mutaciji od projektora do parade slike-reklame, o razlikama između slike i vizuala, o kretanju filmskog gledatelja ispred nepokretnih slika. Catherine David će pokazati etiku snimanja Pedra Coste u filmu U Vandinoj sobi i redatelja João Moreire Sallesa u filmu Santiago, kao neke etičke točke rada s filmskim slikama danas.

U Muzeju suvremene umjetnosti pokazat ćemo film "nevidljivog" autora Jeana-Claudea Biettea Daleko od Manhattana, izuzetan filmski esej Pierrea Léonea Biette te najnovije provokacije Kena Jacobsa o spektaklu kasnog kapitalizma Kapitalizam: ropstvo, Još jedna okupacija, Amerika u ratu, domaće bojište: premijera filma u 3D projekciji.

Simpozij Etička točka filma. Filmski gledatelj bavit će se genezom suvremenog filmskog gledatelja, nesigurnim gledateljem našeg vremena (Bellourovim riječima) trećom fazom nakon 1990-ih, od promjena koje su nastale u posljednjih dvadesetak godina u modusima filmskog obrazovanja, predstavljanja i prikazivanja u filmskom svijetu, ali i kod nas, o razlikama "ovdje i tamo". Kao etičku točku istog vremena s naših prostora izdvojit ćemo slučaj Filmske enciklopedije, utopijski kolektivni rad, koji je osmislio i ostvario utemeljitelj hrvatske filmologije Ante Peterlić s mrežom stručnjaka iz regije. Druga knjiga izašla je 1990. godine, a uključivala je 97 suradnika, pa bismo taj broj mogli smatrati i ukupnim brojem filmologa s bivše regionalne karte do tog vremena.

Simpozij će se odvijati u subotu, 3. prosinca od 11:00 do 14:00 sati u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu s domaćim i međunarodnim filmolozima i autorima.

Kontakti:

www.filmskemutacije.com
Tanja Vrvilo
098-906-5512
tanja.vrvilo@gmail.com
Antonija Letinić
099-200-7433


Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.