Muzej suvremene umjetnosti Zagreb

Zbirke

Zbirka filma i videa

Zbirka filma i videa sadrži filmsku i video građu nastalu u razdoblju od šezdesetih godina dvadesetog stoljeća do danas.

S aspekta povijesnog razvoja pojedinih umjetničkih medija, osobito su važni radovi hrvatskih i internacionalnih umjetnika i umjetnica nastali tijekom šezdesetih i sedamdesetih godina.
U toj građi moguće je izdvojiti tri sadržajna segmenta:

- eksperimentalni film: radovi Ivana Ladislava Galete, Tomislava Gotovca;

- filmovi i video radovi autorica i autora čije se djelovanje može razmatrati u kontekstu različitih praksi konceptualne umjetnosti: Marina Abramović, André Cadere, Alain Fleischer, Sarkis, Goran Trbuljak, Sanja Iveković, Dalibor Martinis, Željko Kipke, Boris Bućan, Radomir Damnjanović-Damnjan;

- radovi koji se bave istraživanjem mogućnosti video tehnologije kao tada potpuno novog umjetničkog medija, u postupcima reprezentacije; primjerice Nan Hoover.

Zbirka također sadrži video radove i video instalacije hrvatskih i internacionalnih umjetnica i umjetnika koji su od osamdesetih godina do danas svojim djelovanjem problematizirali tehnologije proizvodnje društvenih identiteta, odnosno subjekata u kontekstu različitih diskurzivnih praksi. To su radovi Dennisa Adamsa, Marine Abramović, Simona Bogojevića-Naratha, Dorothy Cross, Ivana Faktora, Sanje Iveković, Dalibora Martinisa, Katarzyne Kozyra, Ane Opalić, Egle Rakauskaitte, Deimantasa Narkeviciusa i Kristine Leko.

Voditeljica zbirke: Leila Topić, kustosica

e-mail: leila.topic@msu.hr


Zbirka fotografije svoju sakupljačku djelatnost nastavlja na aktivnosti Centra za fotografiju, film i televiziju (CEFFT), koji je radom započeo početkom sedamdesetih godina u sklopu Muzeja suvremene umjetnosti. U Zbirci su djela nastala uglavnom nakon 50-ih godina.
Međutim, u razdoblju prepoznavanja izvora i kontinuiteta za suvremena zbivanja, zbirka se širila i na radove nastale dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća pa su tako u njoj, primjerice, djela hrvatske fotografkinje Ivane (Koke) Tomljenović Meller, studentice na Bauhausu u Dessauu.

Razdoblje pedesetih i šezdesetih zastupljeno je reportažnim fotografijama Mladena Grčevića, velikom kolekcijom reportažnih i umjetničkih fotografija Milana Pavića, Ante i Zvonimira Brkana kao i ranim eksperimentima Zvonimira Malusa.

Istraživačke i konceptualne tendencije sedamdesetih godina predstavljene su djelima Ivana Ladislava Galete, dokumentiranom akcijom Tomislava Gotovca, djelima Petra Dapca, Gorana Trbuljaka, Marine Abramović, Christiana Boltanskog ili Johna Baldessarija. Uz to, Zbirka sadrži i osobito zanimljive eksperimente kemijskim procesima na fotopapiru Željka Jermana, odnosno radove koji pripadaju Novoj umjetničkoj praksi iz kojih valja izdvojiti radove Mladena Stilinovića ili Brace Dimitrijevića. Poseban fotografski senzibilitet u osamdesetima donose fotografije praškog đaka Josipa Klarice, prepune specifične nadrealističke atmosfere dok Vlasta Delimar koristi fotografski medij da bi propitivala granice identiteta. Iz »Poletovske« novinske fotografije razvili su se autorske osobnosti poput Mije Vesovića i Ivana Posavca, povezani nepostojećim ali imenovanim atelijerom MO (meko okidanje), te posredno Boris Cvjetanović. Specifičnim pristupom mediju fotografije spomenuti su autori obilježili fotografsku scenu 80-ih i 90-ih karakterističnim pristupom motivu izgrađujući sklonosti politici, erotici ili svakodnevici. Jedinstveni pristup fotografskom mediju očituje se i u radovima iz serije Autoportreti Ane Opalić, odnosno u projektu Weekend Art: Hallelujah the Hill Aleksandra Battiste Ilića nastao u suradnji s Ivanom Keser i Tomislavom Gotovcem. U zbirci su i djela umjetnika među kojima izdvajamo radove Andresa Serrana, Ulrike Rosenbach i Igora Eškinje.

Voditeljica zbirke: Leila Topić, kustosica
e-mail: leila.topic@msu.hr



Upozorenje: Trenutno pregledavate pojednostavljenu verziju stranica. Pregledavanje pune verzije stranica moguće je nakon preuzimanja i instalacije Adobeovog Flash Playera.